Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

när pengarna är slut

  • Tillberga 14 september 2008

    när pengarna är slut och du är hungrig va blir de då?

  • dystraior 14 september 2008

    Ofta så har jag storhandlat så jag har mat för hela månaden även om pengarna tar slut så det brukar bli vad som finns i frysen, men det brukar vara mycket korv och köttfärs och kyckling, billigt och bra...

  • anluk 14 september 2008

    Ofta soppa. Eller pasta med tomatsås.

  • famsallstrom 14 september 2008

    Vet ej, jag har aldrig så ont om pengar.

  • anluk 14 september 2008

    Annat som jag brukar göra är raggmunk och pannkakor.

  • anluk 14 september 2008

    Har du själv några förslag Tillberga??

  • systeryster 14 september 2008

    Risgrynsgröt med macka till är mättande.
    Pasta , nudlar mm går också bra.
    Ett baconpaket kan bli till sås.
    Tomatsoppa på krossad tomat, lök och buljong.
    Frysta grönsaker och buljontärning, gör en soppa på en spik.
    Som tur är har jag en frysbox som är överfull....

  • Tillberga 14 september 2008

    Skrivet av anluk den 14 sep 2008

    Har du själv några förslag Tillberga??


    korvkaka = korngrynskaka
    böngryta (på torra bönor som man lägger i blöt själv)

    och att städa frysen :'(

  • grill 14 september 2008

    Har aldrig haft ont om pengar slutet av månaden. Veckohandlar och har ett matkonto

  • The_mama97mia 14 september 2008

    ja jag tänker skafferi, kyl o frysrensning

  • The_mama97mia 14 september 2008

    jag borde låtsas att det är slut på pengar lite oftare, både i garderoben o skafferiet
    hmmm... nu ska jag ju flytta snart o upptäcker en massa saker som jag överkonsumerat liksom. Typ oöppnade paket med krokar o servettringar o gud vet allt, som jag köpt för att det varit extrapris.. eller nåt= ?

  • Erajscha 14 september 2008

    * Kebabgryta - brukar lika någon påse kebabskav och drälla i frysen
    * risotto på överblivna konserver
    * wokade grönsaker och ris

    Är det riktigt illa - spaghetti och ketchup!

  • Tillberga 14 september 2008

    potatis och purjolökssoppa
    ja soppa överhuvud taget är ju billig mat
    eller jag menar man kan göra billig soppa (och dyr)

    vi försöker äta soppa på fredagar hemma här (så kan vi äta lite lyxigare på lördagen)

  • tantdrake 14 september 2008

    Alla soppor, grytor, lådor, pannor, pastasåser samt piroger och knyten är goda och mättande! (Y)
    Jag hör till dem som aldrig lyckas rensa tomt i skafferi, kyl och frys. Tyvärr. Har alltid bunkrat upp som inför en rejäl istid :'(. Men det är mitt sätt att känna mej rik och ha kontroll. Måste vara något i generna. Problemet är snarare att färska grönsaker är så gruvligt dyra! Då får det bli en kompromiss eller en undanmanöver. Skippa det dyra - ät det mättande!
    Det finns månader då det fortfarande finns både ox- och fläskfilé kvar till dagarna före lön och DET är inte det sämsta för en underbetald USKA (Y)

  • Bonie87 14 september 2008

    Rispudding är ga lätt/snabbt att göra. Ofta har man ris/mjölk/ägg hemma...
    soppa på kålrötter, el en rotsaksgryta...
    pasta med ngn sås till och gröt till frukost ;)

    På hösten fionns det gott om äpplen man kan palla oxå ;) (A)

  • redd 14 september 2008

    Var iofs ett par år sedan det var tomt på kontot men då var det ibland tomt med STORT T
    Men brukade se till att ha lite skrammel i låda och på 50:- klarade man sig en vecka eller två om man levde på detta.

    Pastasås på krossade tomater

    Lagar den fortfarande eftersom det faktiskt är riktigt gott om man kryddar, har i bönor etc. Framförallt i matlådan gör den sig bra.

  • Micke_Samuelsson 14 september 2008

    hejsan. brukar månads handla, och försöker så gott det går sätta pengar på tex ica kortet så det inte ska hända.
    men om det skulle ta slut innan pengar kommer så brukar det bli korv, soppa, pasta.. ja det som finns till hands dom sista dagarna.
    Kocka på (Y)

  • dystraior 15 september 2008

    Själv är jag för tillfället arbetslös, annars brukar jag försörja mig på timjobb så man vet aldrig riktigt hur mycket man får ut per månad och nu när matpriserna är rätt höga har jag märkt att man kan fynda ordentligt på varor med kort datum och fylla frysen med, blir billigt och ger mycket mat och sen gäller det att se till att ha skafferiet fyllt av billiga basvaror och då kan man fylla en hel månad väldigt billigt och på så sätt undvika att man inte har mat om pengarna tar slut...

  • kickiekblad 15 september 2008

    vi storhandlar för en månad så dom tar aldrig slut

  • The_mama97mia 15 september 2008

    måste ju hålla med flera här tidigare, om att storhandla etc.
    Jag har kommit på att det jag sparar mest på är att låta bli att handla haha.
    Nu är det nog fem dagar sen jag var o handlade. Imorgon är det dags att köpa mjölk, men det får bli bara det. Inte för att jag har slut på pengar utan för att jag inte behöver mer än mjölk.
    *ler*

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.