Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Någon som gör veckomeny?

  • marielotta 17 augusti 2008

    Har ambitionen att göra och följa veckomeny nu när barnen börjar skolan. Jag har gjort för vecka 34, 35 och 36.
    Någon annan som gör veckomeny som man kan hämta inspiration av?
    hälsn. Lotta

  • farmoringer 17 augusti 2008

    Jag gör alltid veckomeny men är inte riktigt klar med nästa vecka ännu.....

  • kickiekblad 17 augusti 2008

    Har gjort veckomeny men tappade suget

  • SDMaya 17 augusti 2008

    Jag gör veckomeny, dels för det är lättare att hålla koll på vad som ska handlas och sen kommer vi ju kunna skriva ut inköpslistan när det väl funkar :)
    Sen tycker familjen det är bra att ha koll på vad som kommer att serveras och när... hihi, vissa vill ju hålla sig hemma dessert dagarna ;)
    Jag saknar fler alternativ bara, skulle vilja ha mellanmål, dessert med där.
    Men jag tycker det är kul... försöker ha minst 3 nya mat recept varje vecka och sen 3 desserter också de sådana vi inte provat innan.(L)
    Älskar testa nya rätter, just nu har jag en Potatis cheesecake i ugnen som ska bli spännande att testa :P
    Kika gärna in på min meny, har bara middagar där iofs, jobbar ju på dagarna.
    /Maya

  • segerwitch 17 augusti 2008

    (Y)När man har barn är det jätte bra med veckomeny, när barnen var mindrem tittade jag
    alltid,på veckomenyn skolan hade så det inte blrv samma mat två gånger, så fick de vara
    med och bestämma var sin dag också,på så sett har jag inte haft problem med maten,för
    de var de själva som fick föreslå vad vi skulle ha. Jag håller med SDMaya att det är lättare
    att göra inköpslista då.(Y)(Y)

  • marielotta 17 augusti 2008

    Tack för svar.
    Är inne och kikar då och då på era sidor för att få inspiration.
    hälsn. lotta

  • anluk 17 augusti 2008

    Använder veckomenyn då och då, tyvärr följer jag den inte fullt ut alltid. Ibland faller andan på något annat, men oftast gör jag det som jag bestämt. Tycker det är skönt att veta från dag till dag vad jag skall göra.

  • grill 17 augusti 2008

    Vi har kört med veckomeny när barnen var små, men nu har jag slutat skriva upp för varje vecka. Jag veckohandla, så då köpar jag hem det som fattas hemma. Har man kött, kyckling, kassler och köttfärs hemma, då brukar det alltid lösa sig. Grönsaker/frukt/rotfrukter har vi alltid hemma. Grunden ser jag alltid till att ha hemma tex kryddor, fonder, buljonger, creme fraiche, matgrädde, makaroner, spagetti, potatis, ris m.m jag skriver upp på en matlista eftersom det håller på att ta slut. Jag har 3 pojkar och varannan vecka mån o tisdag får dom fixa maten själva -för jag och min man jobbar kväll- och det fungera jätte bra, dom bestämmer tillsammans vad dom ska äta sen hjälps dom åt.

  • festmaten 17 augusti 2008

    Och jag vet inte ens vad vi skall äta i morgon:(

  • Okänd 18 augusti 2008

    Har tänkt att jag ska....men har hitills inte kommit till skott.Dags för skärpning(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.