Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Namn på recept

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    Fast... om man tänker ett varv till, ni vet hur husannonser kan se ut?
    Charmigt = stort renoveringsbehov...
    Arkitektritat = hopplös planlösning...
    Enskilt läge = totalt isolerat och oåtkomligt vid snö.

    Det är väl samma med käket helt enkelt... Eller?

  • mattant41 24 januari 2010

    Matsedel och skla, ibland hjälps det inte hur väl man försöker planera för då byts det rätt i skolan och så blir det lika i alla fall. Men nog är det konstigt att vissa rättter klagas det väldigt på om de små får två gånger i rad medans andra går hur bra som helst.

    Ler åt mama97mias inlägg här ovanför, för visst gäller det att få saker och ting och verka lockande, är det inte så med allt??

  • boz1965 24 januari 2010

    Skrivet av mama97mia den 24 jan 2010

    Fast... om man tänker ett varv till, ni vet hur husannonser kan se ut?
    Charmigt = stort renoveringsbehov...
    Arkitektritat = hopplös planlösning...
    Enskilt läge = totalt isolerat och oåtkomligt vid snö.

    Det är väl samma med käket helt enkelt... Eller?


    "Nära till kommunikationer" = kåken ligger antingen mitt i en rondell eller mellan landningsbanorna på Arlanda.
    "Vinkällare" = Det står ett IKEA-vinställ i en källarskrubb.
    "För den händige" = rivningsobjekt
    "Perfekt första lya" = för liten till och med för en smurf.

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    *moahaha* förlåt Erajscha, nu har visst tråden blivit kidnappad... men jag minns Svenska MAD på 80-talet där dom drev med detta - man sålde hamburgare
    Hamburgare 10 kr
    med bröd 15 kr
    med ketchup 16 kr
    med hamburgare 20 kr
    etc etc ...
    den skrattar o skojar vi åt än idag

  • svengelsk 24 januari 2010

    Här har vi Toad in the hole och Gooseberry fool. Favoriter båda två.

  • The_mama97mia 24 januari 2010

    Toad in the hole, minsann... urrk.. ? gissar jag rätt om jag tror det betyder sköldpadda i hålet?

    Gooseberry - är det krusbär? Krusbärsdåre?

  • idea_ 25 januari 2010

    Ahh, tur att man är en stor favorit av brittisk matlagningstv, för att inte tala om att vi hade en underbar engelska som lärare i universitetsengelska :D Toad (padda) in a hole är som fläskpankaka, med prinskorv i stället för fläsk :D Fast de rackarna serverar det med ketchup till....
    Fool i det här fallet är en efterrätt med bär/frukt och grädde om jag inte missminner mig :o

  • Erajscha 25 januari 2010

    Toad in the hole är väl yorkshirepudding med korvbitar i?


    Jag försöker planera så att det inte är smma huvudgrej (fisk, korv, pasta etc) både till lunch i skolan och sen till middag, Och så att de dagar jag vet att det är grejer han inte gillar så har vi smaskigare till kvällsmat (typ risgrynsgröt i skolan så kan jag ha köttbullar och makaroner hemma).

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Jo jag gör som du Erajscha, och vet att om de får soppa i skolan så behöver ungarna ett riktigt stadigt mellis på eftermiddagen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.