Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nån bra mat utan ägg..??

  • sessa79 25 november 2009

    undrar om nån har nått bra recept som är utan ägg som är lättlagat till lunch..
    ska få besök på måndag av min vännina o hennes 2 barn.. o ena tål inte ägg..

  • Erajscha 25 november 2009

    Några förslag:

    * Chili con carne med ris
    * Köttgryta med ris
    * rostade rotsaker och ungsstekt kyckling
    * potatismos, stekt fläsk och stekta äppelklyftor


    Om du är ute efter något lättare:

    * köttfärspaj (utan äggstanning förstås)
    * kassler och hemgjord potatissallad (på gräddfil/creme fraiche, förvälld purjolök, potatis och kryddor)
    * varm smörgåstårta (på äggfritt bröd förstås)

  • sessa79 25 november 2009

    tack så mycket..

  • Gnurf 25 november 2009

    Spaghetti å köttfärssås...enklare blir det inte...å brukar funka både för stora och små barn...(Y)

  • Ulrika91 25 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 25 nov 2009

    Spaghetti å köttfärssås...enklare blir det inte...å brukar funka både för stora och små barn...(Y)


    Fast pasta innehåller ju ägg ibland :p

  • Gnurf 25 november 2009

    Jo tack det vet jag nog, när jag tillverkar min egen färska pasta pasta innehåller den tom ALLTID ägg (åtminstone äggulor) :p men min grundtanke var väl att välja pasta utan ägg om man nu lagar mat åt äggallergiker...(L)

    Skrivet av Ulrika91 den 25 nov 2009

    Skrivet av Gnurf den 25 nov 2009

    Spaghetti å köttfärssås...enklare blir det inte...å brukar funka både för stora och små barn...(Y)


    Fast pasta innehåller ju ägg ibland :p

  • busan37 25 november 2009

    Potatismos & korv är både gott & smidigt. Varför inte ugnsbakad falukorv? Barnvänligt

  • The_mama97mia 25 november 2009

    En favorit hos mina barn och kusinerna har länge varit Kassler, ris och "gul sås" (currysås).
    Det äter vi fortfarande ofta men jag försöker gå ifrån pulversåsen...

    Håller med busan - ugnsbakad falukorv med hemgjort potatismos, enkelt, ser festligt ut och är gott.

  • sessa79 25 november 2009

    mm.. kassler har vi ju i frysen.. gillar mina barn..o även korv med mos.. hm.. blev det ju svårt.. blev sugen på chili con carne oxå..

  • Erajscha 25 november 2009

    Kolla bara så det inte är ägg i korven...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.