Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

natt äter:o

  • Michelle_Jeppson 8 november 2007

    Heejsan , jag har väldigt besvär med att inte äta på nätterna , blir väldigt hungri n'r jag sitter och tittar tv och så . Några ideer om vad man kan äta eller hur detta kan lägga av . Vill helst inte rulla fram ..(N):'(

  • pijaja 8 november 2007

    Det är inte lätt det där - även om man inte är hungrig så blir man iallafall väldigt sugen och då slinker det mesta ner!
    Prova med en stor skål popcorn - det fyller ut bra och ger mättnadskänsla, samtidigt som det inte är alltför onyttigt!

  • ThomasP 9 november 2007

    Morötter och vatten funkar lite tuggmotstånd och faktiskt gott//Thomas(Y)

  • evaldo 9 november 2007

    Jag känner igen detta med att tro sig vara hungrig på kvällarna.
    Jag brukar äta frukt, riskakor, knäckemackor.
    Jag försäker undvika annat som är dåligt för midjemåttet så gott jag kan.

  • evaldo 9 november 2007

    KALL BANANSÅS TILL GRILLAT
    4 port

    2 dl créme fraiche
    1 vitlöksklyfta
    1 banan
    1 tsk curry
    Peppar och salt

    Mosa bananen och pressa ner vitlöken i créme fraichen.
    Smaksätt med kryddorna.
    Servera kall.
    Passar fint till grillat- eller stekt fläskkött, eller varför inte till grillad kyckling.
    Passar också till din skinka.

  • evaldo 9 november 2007

    Skrivet av evaldo den 9 nov 2007

    KALL BANANSÅS TILL GRILLAT
    4 port

    2 dl créme fraiche
    1 vitlöksklyfta
    1 banan
    1 tsk curry
    Peppar och salt

    Mosa bananen och pressa ner vitlöken i créme fraichen.
    Smaksätt med kryddorna.
    Servera kall.
    Passar fint till grillat- eller stekt fläskkött, eller varför inte till grillad kyckling.
    Passar också till din skinka.

    JAG FICK IN DETTA RECEPT PÅ FEL SIDA .
    URSÄKTA FADÄSEN.

  • Aspholme 9 november 2007

    Jordnötter i alla valörer, de innehåller ett hälsosamt fett. Jag lider också av att äta något på kvällen, skulle tro att det beror på salt begäret?

  • Luna 9 november 2007

    Skrivet av Aspholme den 9 nov 2007

    Jordnötter i alla valörer, de innehåller ett hälsosamt fett. Jag lider också av att äta något på kvällen, skulle tro att det beror på salt begäret?


    Jordnötter är doick inte så bra att äta på kvällen då det intehåller mycket energi och på kvällen vill du snarare ha så lite som möjligt, dels för att kunna sova och dels för att du inte gör av med energin under natten så du är still och kroppen i vilo läge.

    satsa istället på grönsaker, vatten, frukt. Protein så som kycklingfile, tonfisk eller proteinpulver om du vill hålla vikten trots nattmat.

    Bästa är nog att äta en ordentlig middag och sedan en frukt innan du lägger dig. Förhoppningsvis slipper du bli hungrig då.

  • e_p_a2000 9 november 2007

    Unna dig lite nattamat, känner du att det blir för mycket så kan du gå ut och springa det brukar jag göra. Om motion inte är din grej så är nog morotsförslaget ganska bra.

  • Jessika 9 november 2007

    Jordnötter innehåller inte bara mycket energi utan även mycket fett som även om det är av den nyttiga sorten fortfarande är lika fett som allt annat fett.

    Om jag är kvällsugen försöker jag äta något "nyttigt" fruktsallad eller keso blandat med endera kryddor, frukt eller lite skinka. Morötterna håller jag också med om - både gott och nyttigt. Något annat som jag just nu har "pippi" på är en vitkålssallad som påminner om pizzasallad men nyttigare. Jag har lagt in receptet men det har inte kommit upp än.

  • Jessika 9 november 2007

    Jordnötter innehåller inte bara mycket energi utan även mycket fett som även om det är av den nyttiga sorten fortfarande är lika fett som allt annat fett.

    Om jag är kvällsugen försöker jag äta något "nyttigt" fruktsallad eller keso blandat med endera kryddor, frukt eller lite skinka. Morötterna håller jag också med om - både gott och nyttigt. Något annat som jag just nu har "pippi" på är en vitkålssallad som påminner om pizzasallad men nyttigare. Jag har lagt in receptet men det har inte kommit upp än.

  • Michelle_Jeppson 12 november 2007

    Tack för alla tipsen , och tro mig jag ska pröva dom alla :) (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.