Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya lådor!!!

  • 25 januari 2001

    Jag har blivit lite mobbad för alla mina lådor och nu har jag fått reda på att det finns ännu fler!!! Nu blir det snart en bok...:-) Hjälp mig nu med detta då, för det har jag fått i läxa till fredagsfikan..!!Det lär finns både skräddarlåda och skomakarlåda, halleluja.. Snälla, hjälp mig så jag kan stoltsera med mina kunskaper imorgon!

  • 25 januari 2001

    Skomakarelåda är en lustig svensk rätt bestående av en utskuren biff (skosulan) som ligger på en bädd av potatismos och överhälld med skuren gräslök och frästa baconstrimlor (pliggen). 800 gr potatis4 skivor bacon4 skivor utskuren biff á ca 100 gr1 knippe gräslök (går med purjo oxå)2 msk smörSoP(salt och peppar)Lycka till hör av dig om du vill ha beskrivning [email protected]

  • 26 januari 2001

    Skräddarlådan innehåller nötfilé, potatismos, baconstrimlor och gräslök! Ha det bra och lycka till..! Bara ge dem!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.