Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya potatisrecept?

• elleave 10 januari 2012

Kan ni inte hjälpa mig med nya potatis-tillbehör?

När jag ska hitta på något kul med potatis blir det bara klyftpotatis, gratäng eller kanske hasselbackspotatis...
    Jag behöver lite nya moderna recept och tips :)

• MosterNettan 10 januari 2012

Ta dig tid att leta bland recepten här på sidan, det är ju liksom vitsen med Matklubben. Det finns 17153 recept om du söker på Potatis.

Men här får du mitt favoritrecept, det är så gott så man kan äta det utan tillbehör...
    Sök på "Västerbottenpotatis"

(Infoga receptfunktionen fungerar bara ibland för mig, vet inte va jag gör för fel.)

• Marksten 10 januari 2012

Det här är ju en variant.
    Råstekt potatis

• sju 10 januari 2012

Något liknande det här gör ag ibland, och det brukar uppskattas.

Potatismuffins

• The_mama97mia 10 januari 2012

Jag har gjort en flik i min Kokbok som heter potatisrätter, har flera sidor där...
    Vet att det inte är the easy way men jag sitter ofta i den sitsen att jag tycker att klyftpotatis eller gratäng eller hasselback är lite tjatigt...

• pihal 10 januari 2012

Tycker också att det är kul med olika potatisrätter, så bland mina recept finns ganska många olika potatisrecept, här kommer två som jag verkligen gillar.
    Grekisk potatis i ugn
    Potatiskuber med vitlökssås

• Cassiopeya 10 januari 2012

Skrivet av mama97mia den 10 jan 2012

Jag har gjort en flik i min Kokbok som heter potatisrätter, har flera sidor där...
    Vet att det inte är the easy way men jag sitter ofta i den sitsen att jag tycker att klyftpotatis eller gratäng eller hasselback är lite tjatigt...

Jag har också en flik med "potatis". Perfekt ställe att kika på för lite inspiration (Y) Tror jag ska kika in i din Mia och se om jag hittar ngt nytt och spännande{curl-lip}

• MosterNettan 10 januari 2012

Skrivet av mama97mia den 10 jan 2012

[/quote

Jag har också flera flikar i min kokbok. T ex;
    Bakning, Fläskkött, Nötkött, Kyckling, Fisk, Förrätter, Desserter, Soppor mm. Man lägger upp så det passar sig själv.
    Det gör det lättare att leta bland sparade recept...

• Kakan1986 11 januari 2012

Detta är en av mina ganska nya favoriter :)

Jennys potatisbakelser

• Glitterfia 11 januari 2012

Några alternativ:
    Kokta delikatess potatis/delikatess mandelpotatis (småpotatis) krossas lätt, ner med några msk smör och rör runt så smöret smälter, strö lite flingsalt över. Kanske lite örter..

Älskar små delikatesspotatisar: Lägg ner sköljda småpotatisar i en plastpåse, häll ner lite olja salt och peppar, knåda runt lite och slå ut potatisen på en ugnsform. In i ugn 225 grader i ca 40 minuter. Ibland låter jag de bara ligga utan att röra om dem under stekningen. Klart.

Potatis halvor: lägg potatishalvor på en plåt, pensla med lite olja/smör och krydda, 225 grader i ugn tills de fått fin färg.

• littlejohn 11 januari 2012

Potatisrulle är jättegott och går att variera, fylld med getost är den en riktig höjdare. Finns flera recept här om du söker

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.