Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyttig viktnedgång - pepptråd!

  • Virvlande 2 oktober 2012

    Nej nu får vi skärpa oss Lenkan och JennyV! (Y)
    Har också börjat tumma på mina regler gällande kosten när jag har varit sjuk.. Inte bra! Nu kör vi igen! Jag kan ju bara tala för mig själv, men om jag inte skärper till mig nu så kommer jag sluta med det här helt och hållet.. Och då försvinner inga kilon. :\
    Nej, peppa nu! I believe in you! {highfive}

  • TTJ 5 oktober 2012

    Detta blir det middag idag. God och passande fredagsrätt! Har dessutom lite points över så ikväll blir det lite filmmys med popcorn, mums......Är så glad att popcorn inte innehåller allt för mycket points då det är min stora passion!

    Enchiladas



    Trevlig helg på er alla! :)

  • Tiadina 5 oktober 2012

    Kör lite LCHF . Enkelt o gott o du går ner i vikt

  • Virvlande 7 oktober 2012

    Hur går det för er alla som ville vara med på det här? Har inte hänt nåt i tråden på länge nu. :p
    För mig står det ganska still på viktfronten just nu, men det kanske blir bättre sen.

  • kastela 7 oktober 2012

    Här har det stått still också. Har små fuskat hela tiden och inser nu att jag måste skärpa mig ordentlig. Så nu har jag kokat en sats soppa (Nikkaluoktasoppa) som jag ska ha i matlådor till jobbet. nästa vecka. Lyckat till i veckan

  • DoctorWho 7 oktober 2012

    En glädjande nyhet för popcornälskare. Popcorn är faktiskt nyttigt!
    http://www.alltommat.se/Inspiration/Popcorn-nyttigare-an-gronsaker--1.51438

  • svengelsk 7 oktober 2012

    Skrivet av Scooby-Doo den 7 okt 2012

    En glädjande nyhet för popcornälskare. Popcorn är faktiskt nyttigt!
    http://www.alltommat.se/Inspiration/Popcorn-nyttigare-an-gronsaker--1.51438

    Kan inte helt förtrycka en liten undring om att Scranton möjligtvis ligger i ett majsodlarområde, eller om forskningen hade stöd från majsodlarförbundet.
    Ett snacks, flera snacks, snackset är ett nytt ord för mig. Intressant.
    Följer den här tråden eftersom jag försöker undvika att lägga på mitt vanliga höstkilo, som annars måste åtgärdas i November.

  • Nill1 7 oktober 2012

    Fick se denna tråd av en tillfällighet, och blev så glad när jag läste. Jag hänger på!
    Blev i somras ganska rädd för mig själv när jag insåg att jag inte hade någon kondition över huvudtaget, och till detta hade ett BMI som närmade sig 30=fettma. Insåg att jag inte skulle bli gammal om jag fortsatte att sitta i soffan varenda lediga stund.
    Så vad gör jag då? Jo, eftersom jag testat en massa olika bantningskurer tidigare och alltid lagt på mig alla kilon igen när jag börjat leva som vanligt, så insåg jag att det är just detta med att "leva som vanligt" som måste ändras! Därför började jag gå mycket längre rundor med hunden och i mycket raskare tempo (höll på att inte få luft ibland när jag gick för fort). Sen har jag egentligen bara ändrat pyttelite i kosten, och största ändringen är att jag äter mycket mindre. Detta har gett resultat! På knappt tre månader har jag ökat min kondis otroligt, och min vikt är 6,5 kg lättare. Mår jag bättre? Jo, skriv upp det!

  • Virvlande 7 oktober 2012

    Skrivet av Nill1 den 7 okt 2012

    Fick se denna tråd av en tillfällighet, och blev så glad när jag läste. Jag hänger på!
    Blev i somras ganska rädd för mig själv när jag insåg att jag inte hade någon kondition över huvudtaget, och till detta hade ett BMI som närmade sig 30=fettma. Insåg att jag inte skulle bli gammal om jag fortsatte att sitta i soffan varenda lediga stund.
    Så vad gör jag då? Jo, eftersom jag testat en massa olika bantningskurer tidigare och alltid lagt på mig alla kilon igen när jag börjat leva som vanligt, så insåg jag att det är just detta med att "leva som vanligt" som måste ändras! Därför började jag gå mycket längre rundor med hunden och i mycket raskare tempo (höll på att inte få luft ibland när jag gick för fort). Sen har jag egentligen bara ändrat pyttelite i kosten, och största ändringen är att jag äter mycket mindre. Detta har gett resultat! På knappt tre månader har jag ökat min kondis otroligt, och min vikt är 6,5 kg lättare. Mår jag bättre? Jo, skriv upp det!


    Härligt att se att det fungerar för dig! Nu är det bara att kämpa på och fortsätta. :D

  • JennyV 8 oktober 2012

    Ny vecka och underbart väder! Denna vecka ska jag satsa på 2 promenader och kanske ta med mig barnen till badhuset?! På lördag ska vi på kalas..... så vi skulle definitivt behöva röra oss lite extra!

  • Lenkan 8 oktober 2012

    Nu är min födelsedagsvecka slut och så även frosseriet!
    Vågen sa att jag gått upp ett kilo så nu är det kämpa som gäller igen!
    Startade dagen med en halvtimmes rask promenad i terräng och har ätit mig proppmätt på ravioli. Ikväll kanske det blir en god sallad och lite extra protein.

  • monicadanell 8 oktober 2012

    jag hänger åxå på

  • mkml 8 oktober 2012

    Hoppas det går bra för alla.
    Jag har lyckats tappa 1 kg och känner att jag tagit tag i saken igen,så skönt.
    Igår blev det 2 långa turer i skogen först en rask vända med hunden och sen en svamprunda för mig själv. I morse blev det en lugn tur med hunden ( Han e morgontrött och skulle mer än gärna ligga kvar i sängen ) Vädret e ju superhärligt så tar nog en långrunda till em och sen får det bli lite nyttig soppa med en massa rotfrukter i till kvällen.

  • petrae 8 oktober 2012

    Jag har börjat tvinga mig själv att gå 1 timmes promenad med hunden varje dag och det gick faktiskt lite lättare att knäppa jeansen när jag provade dem idag. Känns bra!

  • TTJ 9 oktober 2012

    Har nu tappat 2 kg på 2 veckor. Känner mig rätt så nöjd med det resultatet. :)Eftersom jag är sjukskriven med diskbråck är motionen väldigt begränsad och i nuläget är det bara promenader som fungerar, och inte speciellt snabba eller långa sådana.......:p

  • rasmussen90 9 oktober 2012

    Oh jag hänger gärna på också, är en tjej på 22 år som klarade av att gå ner 22 kg på ett år med hjälp av xenical som jag fick utav läkaren, blev gravid och gick upp allt detta och lite till och de har nu gjort mig väldigt nedstämd och har svårt att hitta motivationen igen.

    Har aldrig direkt brytt mig om mat men nu börjar jag inse hur viktigt det är med nyttig mat..
    Recept uppskattas mer än väl :P

  • mistyw 10 oktober 2012

    Jag följer gärna me här.. Jag har nästan 10kg att ta mig ner för en vikt innan mina 2 kids.
    Vad vill vi ha ut av tråden? Jag tycker eftermiddagar och kvällar är svårast att stå ut med suget. Så hur ser en bra och en dålig mat dag ut för er?

  • sudabeh 10 oktober 2012

    Hej ,jag har också viktproblem som andra.För 8månader sen vägde jag 105 kilo då var dropen för mig.borjade med en timme promenad par dag och slutade äta bröd rice pasta potatis (all kolhidrater) och nu väger jag 87 kilo och är väldigt nöjd.
    \o/\o/

  • Nill1 10 oktober 2012

    Skrivet av mistyw den 10 okt 2012

    Jag följer gärna me här.. Jag har nästan 10kg att ta mig ner för en vikt innan mina 2 kids.
    Vad vill vi ha ut av tråden? Jag tycker eftermiddagar och kvällar är svårast att stå ut med suget. Så hur ser en bra och en dålig mat dag ut för er?


    Jag vill ha lite tips, och samtidigt följa några andra i kampen för ett bra liv ;-) Jag har åtminstone 16 kg kvar att bli av med för att komma ner i ett hyfsat BMI. Att jag lyckats lägga om mitt liv lite ger mig ett stort hopp för framtiden. Kan jag förmedla lite av det hoppet blir jag glad.
    Håller med om att eftermiddag och kvällar är svårast, och ibland känns de som om de är otroligt mycket längre än vad morgon och förmiddag kan vara. Men jag har lärt mig att om jag tar en frukt och ett stort glas vatten så lättar suget, och jag överlever tills det blir kvällsmat, och sen är faran över. En kass dag kan jag annars få för mig att stoppa i mig ett par mackor, gärna toppat med något sött - kanske en kaka.
    Bort med de kassa dagarna!

  • piagbg 11 oktober 2012

    Här finns en som har gått upp ca 15 kg de sista 4 åren, tröstlöst har det varit. Men nu har jag äntligen lyckats hejda kurvan uppåt. Det är med hjälp av kinakål, tomat, keso, som är grunden. fyller på med kalkon, kyckling, fisk ägg,i mindre mängder. Detta är min frukost och lunch samt kaffe eller te. På kvällen kan jag äta mer som jag vill inom rimliga gränser, beror på hur hård man vill vara mot sig själv. Men kesosallad är enkelt att laga till, och man håller sig mätt. Har hittills gått ner 4 kg, inte mycket men en bra början! {handshake}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.