Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

O jämnt kalas

  • Ninni84 26 februari 2012

    Hej undra om ni kan hjälpa mig o ge förslag på middag ....ska ha 12 personer på middag nu när min man fyller ojämnt ....men vill ju inte att det ska springa iväg o blir något dyrt .....HJÄLP?!!

  • pihal 26 februari 2012

    Här kommer lite förslag. Förrätt basilikasoppa med eget bakat bröd eller beer banger. Huvudrätt afrikansk köttgryta eller tournedos pomodore med soltorkade tomater som man kan gör billigare genom att ta fläskfile eller kycklingfile eller flamländsk biff. Så till desserten som kan vara Afrodites sensuella persikor något som vi tycker är en höjdardessert och dessutom väldigt enkel och billig. Eller så kan du göra en lakritspannacotta.

    Basilikasoppa
    Vridna baguetter
    beer banger

    Afrikansk köttgryta
    Tournedos pomodore med soltorkad tomat
    Biffgryta, Flamländsk

    Afrodites sensuella kryddpersikor
    Heaven and hell

    Hoppas att något kommer till användning

  • Liindis 26 februari 2012

    Gör en köttgryta dagen innan kalaset!
    På dagen kokar du bara potatis eller gör hazzelbackar,
    och värmer grytan, Gele m .m kan du lägga i skålar dagen innan och bara plocka fram när det är dags. Givet vis kokar du harricotvertsen innan gästerna kommer eller annan grönsak!
    Om du vill ha förätt!,
    Om räkröra så går det alldeles utmärkt att göra röran dagen innan!! eller annan röra!,
    Ta ut hjäran av pepparkaks formar,
    Av brödet kavring!
    o lägg röran på ganera efter ögat! eller gör en vanlig skagentoast!
    Hopp hopp!

  • Liindis 26 februari 2012

    Baconlindad köttfärslimpa med kantarellsås koktpotatis gele syltlök och harricotverts
    har jag bjudit på ojämna kalas!!
    Tror nog de felsta gillar detta!!

    Billigt och bra!!,
    Snabbt och lätt!!
    Hopp hopp.

  • bitten56 26 februari 2012

    Bra svarat Liindis.(Y)

  • alindalinda 26 februari 2012

    En italiensk buffe vill jag tipsa om! Enkelt att variera, för både köttätare och vegetarianer. Gott och lite lyxigt ändå! En varm rekomendation äro Lindas fantastiska blogg och tillika inlägg om just;
    http://kryddburken.se/2012/01/23/italiensk-buffe-50ars-kalas/

  • Liindis 26 februari 2012

    Tack du snälla!!!(Y)

  • alindalinda 26 februari 2012

    Skrivet av Liindis den 26 feb 2012

    Tack du snälla!!!(Y)



    (Y)

  • Heidikaarina 26 februari 2012

    En buffé med små mini västerbottenost pajer, varmröktlax, lite olika ostar, skuren frukt, smördegsrullar med valfri fyllning, tex ost/skinka el köttfärs. Fetaost sallad, laxsnittar ( tunnbröd med laxröra på majjo, varmröktlax och dill), kycklingspett,

    Gjorde en buffé för 20pers och det var inte dyrt alls, runt 500-600kr, och då vart det mycket plockmat, succé!!!

  • daniely 27 februari 2012

    Bråka får ni göra på annat håll, har rensat lite i tråden :)

    MvH
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.