Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

olika smaker

  • 10 december 2007

    kom att tänka på en sak. i skolan så är det typ alltid endel maträtter som de flesta elever fruktar. jag minns när jag gick i låg och mellanstadiet så var det vissa maträtter som de flesta inte tyckte om och då sa många andra också att de inte tyckte om dem bara för att de flesta inte tyckte om dem. ungefär som om att man var rädd för att andra skulle tycka att man var konstig bara för att man gillade en maträtt som de flesta inte gillade. de maträtter som jag tänker på som de flesta skolbarn avskydde var blodpudding(JAG ÄLSKAR BLODPUDDING), ärtsoppa(JAG ÄLSKAR ÄRTSOPPA), risgrynsgröt(JAG ÄLSKAR RISGRYNSGRÖT), bruna bönor(JAG HATAR BRUNA BÖNOR)fiskbullar i dillsås(JAG ÄLSKAR FISKBULLAR I DILLSÅS)
    fast jag åt det ändå om alla tyckte att man var konstig som tyckte om det
    sedan så var det den rätten som nästan alla älskade och längtade till, pannkakor(JAG HATAR PANNKAKOR)

    hmm, när jag tänker efter, jag kanske är lite konstig ändå:D

  • anluk 10 december 2007

    Jag är som du, har alltid älskat "alla ickebarnrätter". Min dotter frågade tom mig en dag - Mamma när du var liten, fanns det INGET som du inte gillade................Så det finns fler som du!(Y)

  • farmoringer 10 december 2007

    där jag jobbar älskar barnen blodpudding, fiskbullar. ärtsoppa serveras väldigt sällan och bruna bönor ännu mer sällan så det vet jag inte om dom tycker om...men jag vet en sak som alla barn här uppe gillar och det är PALT......

  • Aspholme 10 december 2007

    Vet ni vad Paltkoma är? Jo, när man har ätit för många Paltar, då sover man en bra stund efteråt!

  • Lilljeppe 10 december 2007

    Mina barn äter nästan allt. Det de inte äter är spenat, fisk, men de äter fiskpinnar. Jag sliter med att de ska äta spenat, men jag kanske ska vara nöjd som inte har några andra problem med maten och barnen. Bruna bönor HATAR jag så det har de aldrig fått prova på:p
    /Lilljeppe

  • Bianca 11 december 2007

    Skrivet av Aspholme den 10 dec 2007

    Vet ni vad Paltkoma är? Jo, när man har ätit för många Paltar, då sover man en bra stund efteråt!


    Lite whisky hjälper till med förbränningen (Y)

  • pehrzonflickan 11 december 2007

    Jag älskar blodpudding, ärtsoppa, spenat, rotmos och fiskbullar...bruna bönor också, men det ska vara "Bob".

  • evaldo 11 december 2007

    Jag kan inte komma på någon maträtt jag inte äter.

  • Aspholme 11 december 2007

    Tack för den Bianca :)

  • Libra 11 december 2007

    Skrivet av Aspholme den 10 dec 2007

    Vet ni vad Paltkoma är? Jo, när man har ätit för många Paltar, då sover man en bra stund efteråt!


    :D kärt barn har många namn....hahahaha...i Pite kallar vi det för "paltschoimän" = hur man svimmar av efter palten...(Y)

  • evaldo 11 december 2007

    Radhusbiff = blodpudding. Visste du det ?

  • Okänd 11 december 2007

    Tur att man inte äter palt,när det blir såna hiskeliga efterverkningar,hahahah:D

  • tuden 11 december 2007

    Jag har aldrig ätit palt men blodpudding har jag ätit och det går ner men inte mer.tuden

  • Libra 11 december 2007

    Hahahaha....man äter ju Palt för att det är såååå gott, och när man äter palt så äter man oftaast för mycket , därav "paltschoimän".....:D

  • Okänd 11 december 2007

    Kanske ska jag testa för att få uppleva "paltschoimän".Får väl hålla för nosen och gapa och svälja.
    Hur många paltar ska man dona i sig innan man uppnår traumat,40 st. hahaha.Nej nu är jag trött och lite larvig,eller hur:Z

  • farmoringer 11 december 2007

    Nä, du kan nog få paltschoimän redan efter tre paltar. Det är så olika från person till person det där..Men gott......

  • epi 11 december 2007

    :( Blomkål fy attan så äckligt,leverbiff hu,så var det vår färdigskalade potatis som kom i stora potter. Kändes som skal att komma igenom. Annars åt jag allt. Mina grabbar gillar inte heller spenat(pappans fel) Min yngsa kom hem och sa vi fick ägg med grönt det var inte gott.
    Maria:p

  • matboy12year 15 december 2007

    aburgini är vidrigt, men annars äter jag allt jag vet och smakat på:p

  • evaldo 15 december 2007

    Jag var inte kinkig i skolan när det gällde mat, jag åt det mesta. Jag hade väl fått lärt mig hemifrån att äta det som bjöds.
    Blodpudding är gott, men den måste vara ordentligt stekt annars är den inte god.
    Pitepalt har jag ätit och det var jättegott, när den var gjord av en äkta Norrländska.
    paltbröd lika så det är godis för mig.
    Föresten all mat är ju godis, det beror bara på hur man klagar till den.

  • Svesse60 16 december 2007

    Jag kom ihåg en gång i skolan när jag var i 7-8 årsådern, när de serverade fiskbullar. Jag hade aldrig ätit det förr men jag tyckte det såg så smarrigt och gott ut, så jag bad att få en stor portion...Det var nog det största misstag jag gjort i mitt liv. Detta var på den tiden man hade mattanter som stod vakt där man lämnade sin tallrik och bestick efter maten och kontollerade så man inte slängde bort maten. Jag blev tvungen att äta upp allt och efter detta har jag aldrig stoppat en fiskbulle i min mun. PS mina andra familjemedlemmar ÄLSKAR fiskbullar. :'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.