Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

OLW Hot & Sweet dippsås

  • Agi007 18 augusti 2012

    Hej, när jag var i Sverige nu i somras åt jag ofta OLWs jättegoda dippsås Hot & Sweet. Så jag undrar om någon här på matklubben har lagat en dippsås som påminner om denna sås då jag inte kan köpa denna sås här i England.?

  • Diddi1982 30 augusti 2012

    Vet inte om den smakar precis likadant..men jag brukar blanda gräddfil alt. creme friche alt. turkisk yoghurt med lite sambal olek o mycket chilisås då jag vill ha en dippsås med lite sting i o hetare smak.

    Bäst blir den med gräddfil o turkisk yoghurt

  • Agi007 8 september 2012

    Tack Diddi, har inte varit inne här på ett tag. Det låter spännande så jag testar nog det jag också.

    Använder du sweet chilisås eller vanlig?

    Kanske nån annan här på Matklubben har förslag på andra goda dippsåser, eller snabba kalla såser i allmänhet?

  • Vintra 9 september 2012

    Om du inte hittar recept finns det online shops som säljer och fraktar.
    Dipp mix väger ju inte så mycket så frakten blir nog inte så fasligt dyr. :)
    Alternativt be nån svensk skicka över några påsar. :))

    http://www.swedishfoodshop.com/olw-dippmix-hot-sweet

  • DoctorWho 9 september 2012

    Dessa är jättegoda, tycker jag iaf.
    Kebabsås - Maltes enkla
    Maya´s kalla vitlökssås

  • Agi007 10 september 2012

    Tack alla! Jovisst kan man köpa online, bra ide! Eller så kan man ju be nån ta med sig när man får besök, jag tror jag satsar på det, och så testar jag också såserna som nämns ovan då jag egentligen inte använder halvfabrikat så ofta.

  • elleave 10 september 2012

    Enligt olws hemsida innehåller den salt, tomatpulver, cayennepeppar, gurkmeja och paprika.

    Jag gör ofta kalla såser på kryddblandningar, tex salladskrydda eller grillkrydda.
    Jag gillar oxå att blanda i färdiga "såser" t.ex. sweetchili, tacosås, ajvar relish, mangochutney mm

    Använder nästan alltid turkisk yoghurt till mina såser

  • Manisha 11 september 2012

    Hej, Jag brukar alltid blanda Sweet Chili sauce med lite turkisk eller Grekisk yoghurt och använda som dip till chipsen. Supergott även till grillad kyckling, kött... Hoppas det funkar!


    Skrivet av Agi007 den 18 aug 2012

    Hej, när jag var i Sverige nu i somras åt jag ofta OLWs jättegoda dippsås Hot & Sweet. Så jag undrar om någon här på matklubben har lagat en dippsås som påminner om denna sås då jag inte kan köpa denna sås här i England.?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.