Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

på julbordet..

  • boz1965 18 december 2009

    Jag har fem absoluta måsten på mitt julbord. Utan dem är julen inte riktigt "julig":

    1. Skinka, sockersaltad och lättrökt.
    2. Mina egna julköttbullar.
    3. Dansk flæskesteg.
    4. Brunkål.
    5. Rödkål

  • camifa 18 december 2009

    Trodde "alla" hadde som mig.....men detta var kul läsning:)
    Jag har skinka-köttbullar-prinskorv-jansons-sill i alle de former-revben-hårdkokta ägg-majonässallad-rödkål-bröd-vita små kroppkakor-ål-JULMUST!!!....ja sånn ca

  • Littlechef 18 december 2009

    Det finns faktiskt bara tre saker som absolut måste finnas på julbordet.

    Det är Sill, Janssons frestelse samt Julskinka

  • helle72 18 december 2009

    Min familj har alltid rödkål, inlagd sill, köttbullar, prinskorv janssons och skinka.
    Min makes familj vill alltid ha grönkål, dopp i grytan, kokt potatis, sill, pressylta, sillsallad och skinka. Detta ska vi försöka att jämka med. Men var och en tar med sitt och drar sitt strå till stacken.

    Hur brukar ni göra?

  • sikaal 18 december 2009

    Nu när vi firar hos dottern, tar vi med hemgjord Fransk löksill (med sandel) och andra sorter sill då det bara är hon i den familjen som vill ha sill!!:o
    Ett MÅSTE på julbordet för oss är Rödkålssallad(L) och för mågen är det morots- och/eller kålrotslåda. (Hans far härstammar från Finland)
    Rödkålssallad

  • 123Linnea 18 december 2009

    Jag hoppas att svärmor kommer med Jansson och risgrynsgröt. Vad övriga gäster tar med vet jag inte än.
    Vi har mycket av det vanliga på julbordet
    - men ägghalvor tycker jag tillhör påsken
    - och dopp i grytan är bara SÅÅÅ gott. Vi doppar tills spadet tar slut!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.