Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pålägg

  • DoctorWho 18 januari 2011

    Favoriten är Port salut men inte vilka märken som helst, Willys eget märke eller Lucculus (fanns för några år sedan). Rökt skinka, julskinka och vändstekta ägg är också gott. Brödet ska vara hembakat!

  • Cilla71a 19 januari 2011

    Jag delar min kvällsmacka i 4 delar & har på olika pålägg såsom leverpastej & då gärna Tulips franska leverpastej, svartrökt skinka, ICA´s kaviar, ngn god italiensk salami, riktigt vällagrad stark hårdost eller annat gott köttpålägg. Älskar gott pålägg {eat}

  • knyppeltanten 19 januari 2011

    Pepparrotsvisp och rökt skinka.

  • Lenkan 19 januari 2011

    Leverpastej med saltgurka, eller kombinationen sallat-rödlök, hårdkokt ägg-köttbullar.

  • Bianca 19 januari 2011

    En burk med mosad makrill i tomatsås på Mora eller Leksandsknäcke...finns inget som slår detta!

  • Lunchdax 19 januari 2011

    Min favorit: Vitt bröd med tomatskivor med peppar och så ost ovanpå och in en stund i ugnen eller micron. Mmmm!

    En annan goding, som nästan blir efterrätts-smörgås, är vitt bröd som man lägger mosad banan på tillsammans med lite goda kryddor efter smak. Banan o blåbär är också mums på. Och sen in i ugnen där med!

    Men vanligast är absolut pappas vardagsbröd med smör och ost. Äter hellre ost än annat! :D

  • Aspholme 19 januari 2011

    Den saltade vitlöksbogen från småland saknar jag också. Har varit i kontakt och velat ha receptet, men fick nej. Annars så kokt saltkött eller stekt strömming. Själv föredrar jag min kallrökte renstek i tunna skivor.

  • irrevirre 19 januari 2011

    Ett frukostbord får aldrig sakna ost.
    Salami och leverpastej är smaskens.
    Jag älskar rödbetssallad, mimosasallad och legymsallad ... Men äter det sällan. Det är fett:o
    Ett annat pålägg som inte så många svenskar känner till är teewurst. En bredbar korv helt enkelt.
    I Tyskland och Österrike äter man den mycket. Ica Maxi västra hamnen här i Malmö säljer den.
    Mums mums\o/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.