Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paltbröd med fläsk

  • FrokenLindgren 23 januari 2009

    Jag är uppfödd på husmanskost och älskar det! Isterband med dillstuvad potatid, rotmos, kålpudding, kåldolmar, dillkött, stekt fläsk med bruna bönor osv osv. Mumma för magen :D

  • Lena 16 februari 2009

    Här serveras även husmanskost, som tex köttsoppa med klimp (älg) brunaböner och fläsk, rotmos och fläsklägg, ärtsoppa, stekt fläsk och löksås, leverstuvning och ris och mycket mera...(L)(L)

  • Mellanbellan 16 februari 2009

    Jag gör ärtsoppa, bruna bönor m fläsk, kalops, revbensgryta, makaronipudding, stekt sill och så
    Moster Binnis stek

  • hanstom 16 februari 2009

    (L)
    Va lycklig man blir! Husmanskosten ser ut att leva vidare.Tack alla matlagare.(Y):p:)

  • shalona 16 februari 2009

    Fullkomligt Älskar husmanskost och min kära mormor är givetvis expert på området. Hon har lärt mig allt jag kan och har fått många av mina vänner att "konvertera" från snabbmat till husmansfantaster! :D

    Själv gör jag allt som oftast tex. Ärtsoppa med fläsk, Kalops, Fläsklägg och rotmos, Paltbröd med fläsk och vitsås, Bruna bönor och fläsk, Stekt saltsill med lök, Dillkött, Fläskpannkaka med lingonsylt, Köttsoppa med klimp och min favorit hemlagad Pölsa med rödbetor, potatis + stekt fläsk och stekt lök till är såååå gottigt! :p

  • Lenkan 16 februari 2009

    Jag äter ofta husmanskost, kanske inte så jättevarierad men dillkött, kalops, fläsklägg och rotmos, ärtsoppa, köttsoppa, pytt-i-panna och köttbullar med mos och brunsås äts ofta. Och skinkstek.

  • mooseella 10 juni 2009

    jag älskar rimmad oxbringa med rotmos och hemlagad senap. Pepparrotskött, dillkött, hönsfrikasse, stekt fläsk med löksås, Ärtsoppa med rimmat fläsk och lilla punchen till. Pannbiff med lök, pyttipanna blir det ganska ofta, bra lunchrätt. kalops med inlagda rödbetor. Oj, nu blev jag riktigt hungrig.:p
    Samt alla de fiskrätter jag är uppvuxen med, stekt makrill med stuvad spenat, saltsill med löksås, Kokt torsk med stekt fläsk till, kokt potatis och gröna ärtor samt skirat smör. Numera med ett gott rödvin till. En kanonrätt.(Y)

  • The_mama97mia 11 juni 2009

    Pitepalt gör jag ibland, men alltför sällan. Gillar husmanskost, säger som ngn ovan, det är ju riktig mat det! Det enda jag inte gillar är nog bruna bönor....
    Härliga långkok som dillkött o kalops blir inte heller så ofta som jag skulle vilja men det handlar mer om att det sällan finns bra o billigt kokkött att köpa.

  • popik 11 juni 2009

    Jag brukar göra ärtsoppa, pepparrotskött, isterband med dillstuvad potatis, kålpudding, grönsakssoppa med klimp, kyckling med currysås, grytstekt hel kyckling med gräddsås gelé och pressgurka.

  • zonale 11 juni 2009

    Jag råkar vara gift med en man som sätter den svenska husmanskosten som nr 1. Blir alltid glad när jag kommer över riktigt gamla svenska recept som kroppkakor, pölsa, lapskojs och soppor med klimp.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.