Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pannkakor och Falukorv

  • cassiopeja 16 mars 2009

    Hej!
    Det har alltid varit så, iaf enligt mig, att pannkakor och falukorv har passat tillsammans, det är så himla gott!
    För mig var det högst naturligt tills för ett par år sedan då jag fick veta utav kompisarna att jag var koko och att dessa två inte alls kunde passa ihop och att det skulle vara jääätte äckligt om man åt dem tillsammans.
    Men!
    De hade aldrig provat att äta falukorv och pannkakor tillsammans förut så jag utmanade dem att prova.
    Det fick konsekvenser, nu kan de inte äta pannkakor utan falukorv längre!

    Kan Ni tänka er att prova? Eller låter det bara jääätte äckligt? (H)

    //Emma

  • farmoringer 16 mars 2009

    Jag vet ju att många steker upp ugnstekt pannkaka och korv ute som picnicmat. Så det borde väl gå att äta ihop inne också antar jag...:D

  • Gnurf 16 mars 2009

    Aldrig provat, men visst kan jag tänka mig det. Jag provar det mesta...1 gång iaf...:)

  • lena4 16 mars 2009

    Hej !
    Det har jag aldrig provat.Men det låter inte så konstigt tycker jag.
    Provar nästa gång det blir pannkaka. Jag vill ju alltid ha hårt bröd med
    falukorvskiva och självklart kaviar på, till pannkaka.

    Lena(Y)(Y)(Y)

  • Gnurf 16 mars 2009

    JAAA!!! Kaviarkorvmackor!! Supergott!! Vad bra att du påminde mig...åt massor med dylika under 80-talet...(Y)

    Skrivet av lena4 den 16 mar 2009
    ....Jag vill ju alltid ha hårt bröd med
    falukorvskiva och självklart kaviar på, till pannkaka....

    Lena(Y)(Y)(Y)

  • lena4 16 mars 2009

    Kul !
    Att fler nappar på de här.
    Nåt salt till pannkaka är ett måste, det händer att jag
    öppnar en burk matjesill till pannkakan.

  • flumhum 16 mars 2009

    Är det vanliga pannkakor då med socker i eller är det mer ugnspannkaka hållet? :P
    låter lite udda men jag har en pojkvän som äter ketchup och fiskpinnar så allt kan man ju testa en gång :p

  • The_mama97mia 16 mars 2009

    Jag har också hört fler som vill ha falu till pankis. Men,,,, vet ej om det är jordgubbssylt till också.... *förvirrad*
    Har själv inte problem att tänka salt till pannkaka - överhuvudtaget. TÄnk crepes!

  • Tillberga 16 mars 2009

    vita bönor i tomatsås till pannkaka

    pannkaka och inlagd gurka

    alla har lite olika smak(L)

  • MammaIrene 16 mars 2009

    Reagerade först lite när jag läste det, men tänkte sedan att pannkakor med bacon i (fläskpannkaka)är ju jättegott, så varför inte med falukorv?
    Sonen skulle säker bli jätteglad, skall kanske bjuda på det någon gång (fast då med pannkakor med bara äggula då ha inte tål vitan....)

  • popik 16 mars 2009

    Nja, jag är inte så förtjust i falukorv överhuvudtaget men stekt bacon är gott till pannkaka.

  • bakakaka 16 mars 2009

    Nej, det är nog inget jag vill prova.

  • Glitterfia 16 mars 2009

    Korv och pannkaka, varför inte.
    Det är inget jag provat men själv äter jag gärna stekt fläsk till tunnpannkakan med lingonsylt.
    Till tjockpannkaka vill jag gärna ha stekt rimmat fläsk och alltid lingonsylt, sambon vill ha hallonsylt.

  • Disen 17 mars 2009

    Visst händer det att vi har falukorv till pannkakan. Supergott. :p

  • cassiopeja 20 mars 2009

    Skrivet av flumhum den 16 mar 2009

    Är det vanliga pannkakor då med socker i eller är det mer ugnspannkaka hållet? :P
    låter lite udda men jag har en pojkvän som äter ketchup och fiskpinnar så allt kan man ju testa en gång :p


    Jag tänkte mer åt vanliga pannkakor, men falukorv är gott till ugnspannkaka också! ^__^

  • stinta 20 mars 2009

    åt det senast igår men då använde vi en av dessa "vad -heter-de-korvarna" Ciritzo, tror jag att det var. Uppstekt ungspannkaka alltså och naturligtvis med sylt.
    Smarrigt.
    Eftersom vi har olika namn på denna delikatess:p, beroende var vi bor i landet, så kan jag bara säga att våra plättar(de större som man gör i stekpanna, till crepes o.dyl) är också jättesmarrigt med korv till.(Y)

  • Matvagott 28 mars 2009

    Skrivet av Cassiopeja den 16 mar 2009

    Hej!
    Det har alltid varit så, iaf enligt mig, att pannkakor och falukorv har passat tillsammans, det är så himla gott!
    För mig var det högst naturligt tills för ett par år sedan då jag fick veta utav kompisarna att jag var koko och att dessa två inte alls kunde passa ihop och att det skulle vara jääätte äckligt om man åt dem tillsammans.
    Men!
    De hade aldrig provat att äta falukorv och pannkakor tillsammans förut så jag utmanade dem att prova.
    Det fick konsekvenser, nu kan de inte äta pannkakor utan falukorv längre!

    Kan Ni tänka er att prova? Eller låter det bara jääätte äckligt? (H)

    //Emma


    Hejsan ..
    Jag tycker inte det är alls konstigt..Vi äter pannkakor med hotdog skurna i mindre bitar..Det har vi gjort länge,,men vi fick se det hos ett par bekanta för många år sedan och då reagerade vi att de hade korv till men nu kan vi inte heller äta pannkakor utan korv..det blir mera mat liksom...

    Ha det....

  • Matvagott 28 mars 2009

    (H) ville bara säga att vi gör ugnspannkaka med grillkorv också...(H)

  • boz1965 28 mars 2009

    Skrivet av Cassiopeja den 16 mar 2009

    Hej!
    Det har alltid varit så, iaf enligt mig, att pannkakor och falukorv har passat tillsammans, det är så himla gott!
    För mig var det högst naturligt tills för ett par år sedan då jag fick veta utav kompisarna att jag var koko och att dessa två inte alls kunde passa ihop och att det skulle vara jääätte äckligt om man åt dem tillsammans.
    Men!
    De hade aldrig provat att äta falukorv och pannkakor tillsammans förut så jag utmanade dem att prova.
    Det fick konsekvenser, nu kan de inte äta pannkakor utan falukorv längre!

    Kan Ni tänka er att prova? Eller låter det bara jääätte äckligt? (H)

    //Emma


    Jag brukar tärna falukorv och bräcka lite lätt och ha i ugnspannkaka. Sketagött på ren Skånska... :D

  • Bohnke-Oslo 29 mars 2009

    hejsan
    vi som bor vid gränsen till norge
    (jag bor på fel sida)
    steker (ja man steker,inte gräddar i norge asg) våfflor
    ta en stor mugg och stansa ut stora runda plättar
    varva stekt falukorv å våffel-plättar med lite sirap mellan.
    typiskt östfold-mat
    jag säger bara en sak:
    hahaha mc donalds

    Däääooo

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.