Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pastasås

  • vitchokladkaka 21 augusti 2008

    jag har letat länge efter en god pastasås utan att hitta nån som jag riktigt tänker wow den var god!
    har någon något gott recept på en pastasås utan köttfärs, tomat eller skaldjur? vanligt kött går bra:)
    helst ska den vara mager oxå men det e inget krav(L)

  • hannaa_85 21 augusti 2008

    Morotssås är en favis...

    Vegetarisk, mycket billig, och fettsnål.

    Brukar fräsa lök, och Lägga ned några grovrivna morötter. Häll på vatten och tillsätt grönsaksbuljong. Låt puttra tills morötterna är helt mjuka, ska inte bara något motstånd alls kvar.
    Tillsätt Crene friesh, välj mager och kokbar.
    Krydda med salt, nymalen svartpeppar, nyriven muskottnöt.
    Servera och njut!!!!!!!!!!!!!!

  • pia61 21 augusti 2008

    Italieninspirerad marinerad kycklingfilé

    Denna är jättegod, du kan ta magrare alternativ vad gäller grädde och creme fraiche om du vill, lycka till! :p

  • pia61 21 augusti 2008

    Nej...det blev fel!

    Denna ska det vara:

    Tortellini med ost- och skinksås

  • Lotten_J 21 augusti 2008

    Kolla gärna min pastasås bland mina recept, till denna grundsås kan man tillsätta valfria tillbehör.....den blir oerhört krämig och god samt att man kan ha valfri grädde, fet som mager....likaså med creme fraichen.....

  • Lotten_J 21 augusti 2008

    Kolla gärna min pastasås bland mina recept, till denna grundsås kan man tillsätta valfria tillbehör.....den blir oerhört krämig och god samt att man kan ha valfri grädde, fet som mager....likaså med creme fraichen.....

  • K-kristina 21 augusti 2008

    Hej Den här pastasåsen går alltid hem både hos barn aoch vuxna och den är snabblagad. [recept]15397[/recept(Y)

  • K-kristina 21 augusti 2008

    Gör ett nytt försök att säga vad jag sa ovan om en jättegod och enkel och snabblagad pastasås som gillas av alla Pastasås med skinka, :p(Y) Kristina

  • Helida 21 augusti 2008

    supergott!!! Finns här på sidan!!(Y)

    Spagetti med fläskfile, svamp och grädde
    För 4 personer.


    Recept på lyxig spagetti med file, svamp, grädde och lök. Blir god med fläskfile, kycklingfile, kalvfile, oxfile eller strutsfile. Vegetarisk med quorn eller sojaprotein.


    Ingredienser
    Kokt spagetti enl. paket eller annan pasta
    500 g filé av fläsk, nöt eller fågel
    4 msk olivolja (ta från soltorkade tomater)
    8-10 champinjoner eller valfri svamp
    2 knipplökar eller gul lök
    2 dl grädde eller kokbar creme fraiche
    8 soltorkade tomater i olja
    1 dl hackad färsk basilika eller persilja
    1 klyfta vitlök
    2 tsk kinesisk soja
    Salt
    Svartpeppar
    Ev. en skvätt mjölk

    Gör så här
    Skär filén i strimlor.
    Skiva svamp och hacka lök.
    Bryn köttet i olivolja i en panna.
    Tillsätt champinjoner och lök.
    Låt fräsa några minuter under omrörning.
    Strimla soltorkade tomater.
    Rör ner grädde och tomater i pannan och värm.
    Blanda med pasta.
    Smaksätt med pressad soja, vitlök, salt och peppar.

    Med några matskedar mjölk eller grädde spär du såsen
    om pastan är för tjock och klibbig.

  • redd 22 augusti 2008

    Hemligheten heter Lätt créme fracihe.

    Stek upp kött av något slag och krydda lite extra. Tillsätt créme fracihe. 500g blir enligt mig lagom till 3personer.

    Här är en enkel och snabb variant men bara att expementera.

    Ett tips kan vara att använda grillolja som krydda, slipper den bli gammal och ger bra smak.

    Het baconpasta på 10 minuter

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.