Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Perfekt mat i semestertider.

  • Korinten 22 juni 2009

    Har kommit på den perfekta maten i semestertider. Jag säger bara en sak...Soppa!
    Finns hur många olika sorter som helst, ekonomiskt, går lätt att förbereda, lätt att ta med som matsäck till t.ex stranden; bara att hälla i en termos.
    En del tycker inte att soppa är någon sommarmat men saken är den att det funkar väldigt bra att äta varm soppa när det är varmt ute, kroppens avkylningsmekanismer sätter i gång.
    Lagade fransk löksoppa igår, enkel köttsoppa idag och i morgon blir det krämig kycklingsoppa.
    Hackar och förbereder allt på morgonen, in i kylen och sedan på med soppgrytan efter dagens alla utflykter och strandbesök.:)

  • redd 22 juni 2009

    Då har du ett bättre avkylnings system än jag har åtminstonde.

    Däremot framåt kvällen temperaturen har gått ner ett par grader är det perfekt, värmer, känns inte tungt och hjälper till att återställa vätskebalansen.

    Däremot finns det ju inget som säger att den måste serveras varm. Finns gott om recept på kall soppa och det känns ju faktiskt som det skulle kunna vara en hit.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.