Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Perfekta revbensspjällen.

  • Ulrika91 18 november 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 18 nov 2009

    De perfekta revbensspjällen, finns de?
    Ja på grisen naturligtvis!
    Men sedan beror det på vad du skall ha dem till.
    Middag eller på smörgåsbordet?
    En perfekt middag blir det med följande recept:

    Revbensspjällsgryta i ugnen

    Men på julbordet blir det andra bullar, förlåt jag menar revbensspjäll!


    Hmm ja. När jag ska äta dom, spelar det roll? Vi brukar inte ha spjäll på jul men nu vill jag introducera det. Så jag antar att vi ska servera dom tillsammans med allt annat, korv, köttbullar och all annan varm mat på jul.

  • Ulrika91 18 november 2009

    Skrivet av Beckis83 den 18 nov 2009

    vi har alltid gjort på samma sätt med spjällen i vårat julehus, dom äts alltid på annandagen. Tjocka eller smala spelar ingen roll, ituskurna helst. Rör ihop senap,soja och matolja. Pensla ordentligt med såsen på och salta och peppra. In i ugnen ca 30 min, 175 grader. Vänd på dom och pensla andra sidan. In i ugnen igen ca 20 min. Lägg spjällen i en stekgryta och vispa ur plåten med vatten och häll i grytan,lägg i en köttbuljongtärning och låt koka upp. Severa med kokt potatis,bruna bönor och mera senap.Super!


    Ja men det lät ju supergott, och rätt enkelt också ju! Det finns verkligen tusen olika sätt att göra spjäll på :)

  • KastrUllis 24 november 2009

    Skrivet av Ulrika91 den 18 nov 2009

    Skrivet av KastrUllis den 18 nov 2009

    Jag bara måste få slå ett slag för själlen som min pappa brukar göra.....

    http://kastrullis.blogg.se/2009/march/spjall-a-la-pappa-b.html


    Det lät som ett gott och enkelt recept. Så ni kokar dom bara? Grillar/steker inte alls?


    Nopes , ingen grillning eller stekning alls. jag var lite skeptisk första gången han pratade om dem , men efter at ha testat så är de givna på julbordet

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.