Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Phad Thai

  • ronjasmatte 17 juli 2011

    Älskar thai-mat och är mycket ofta i Thailand.
    Nu hade jag tänkt laga en Phad Thai men undrar var man kan köpa osaltade jordnötter????
    Hittar inte ens osaltade jordnötter på Tasty House!
    Jag bor kring Malmö så vore bra med tips däromkring.
    Vet att det finns en asiatisk butik inne i Malmö men är nästan aldrig där så undrar om inga "vanliga" affärer har osaltade jordnötter (som dom har med nästan alla andra nötter!!!).

    /Karin L

  • wildlife 17 juli 2011

    Det brukar väl finnas osaltade nötter vid naturgodishyllorna tror jag :)

    Annars kan du göra som jag gjorde en gång, jag tog helt enkelt och sköljde av dom med varmt vatten och torkade dem sen på en ugnsplåt på relativt låg värme... ;)

  • pleta 17 juli 2011

    Eller kanske på bak-avdelningen? Jag vet att de har andra naturella nötter där i alla fall.

  • ronjasmatte 17 juli 2011

    Jodå, jag har provat både naturgodishyllorna och bakhyllorna. Dom har många naturella nötter MEN inga naturella JORDNÖTTER!!!!
    Får väl fråga på Tasty House varför dom har en miljon nötter men inga naturella jordnötter!

  • soccermum 17 juli 2011

    Brukar man inte kunna köpa jordnötter i skal? De kan väl inte vara saltade eller..{question}
    Fast det blir ju genast mer jobb bakom.. :s

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.