Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Picknick

  • celice 1 juni 2008

    :D Jag tänker att ordna en picknick för barn och barnbarn, och nu behöver jag er hjälp. Har ni några bra förslag på vad jag ska bjuda på, Ett krav är att det inte får ta för lång tid att fixa, eftersom tiden mellan jag ska hinner och greja tills vi ska åka ut är kort, har ni något som går att fixa dagen innan är det ok(Y)

  • monac 1 juni 2008

    MITT FÖRSLAG:
    Pastasallad med bacon & köttbullar till de minsta,kyckling klubbor och tysk potatissallad.
    spett med jordgubbar & vattenmelon i kuber...allt går att förbereda. (Y)
    LYCKA TILL,HOPPAS NI FÅR EN HÄRLIG DAG!(Y:D

  • emelieskrypin 1 juni 2008

    När jag var liten och åkte ut på picknick med min familj hade vi alltid en massa småburkar med olika innehåll. Det kunde vara köttbullar, prinskorv, kokta ägg, gurkstavar, cocktailtomater, frukt...ja vad som helst egentligen. Vill man ha något till är ju potatissallad aldrig fel. Ingenting som tar lång tid, kötbullar kan man ju köpa färdiga och ägg är ju bara att koka osv.
    Det var ett antal år sedan sist men jag minns att jag tyckte det var jättemysigt att sitta och plocka av det man ville ha.

  • dmda56 2 juni 2008

    När jag var liten och vi var ute på landet brukade min mamma göra i ordning kalla pannkakor med jordgubbssylt som vi tog med ner till stranden. Det var jättemumsigt! (Y)

  • pedalen1965 2 juni 2008

    Skrivet av em287 den 1 jun 2008

    När jag var liten och åkte ut på picknick med min familj hade vi alltid en massa småburkar med olika innehåll. Det kunde vara köttbullar, prinskorv, kokta ägg, gurkstavar, cocktailtomater, frukt...ja vad som helst egentligen. Vill man ha något till är ju potatissallad aldrig fel. Ingenting som tar lång tid, kötbullar kan man ju köpa färdiga och ägg är ju bara att koka osv.
    Det var ett antal år sedan sist men jag minns att jag tyckte det var jättemysigt att sitta och plocka av det man ville ha.

    Det här låter jättespännande. Särskilt för barnen. Salladskyckling kom jag just på. Ta med lite tunnbröd eller annat mjukt bröd så kan man ju göra en rulle själv med en massa gott i
    Ha en riktigt skön picknick! :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.