Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pizza

  • smilla98 23 april 2008

    Hur gör ni era pizzor? Vad har ni som tomatsås och vilken fyllning brukar ni använda?
    Roligt å höra vad ni andra har för favoriter......

  • asa222 23 april 2008

    Jag brukar ibland göra superenkla modellen att jag köper tortillabröd och breder på färdig tomatsås på glasburk, typ barilla. Sedan får alla i familjen göra sin egen fyllning till sin pizza. Jag har ofta skinka (ev lufttorkad) skivade färska champinjoner och tomater, klickar med pesto och sedan riven ost och smulad oregano på vuxenpizzorna. Barnvarianterna brukar ofta ha skinka, annanas och riven ost. Jag tycker att det är svårt att göra god pizzadeg som liknar köpepizza. Är det någon som har något bra recept? Har tidigare ofta gjort sconesdeg och använt som pizzadeg men har lite tröttnat på den smaken.

    :)

  • Lilljeppe 23 april 2008

    Denna pizza brukar vi göra. Det är min make som alltid gör pizza med barnen. Bilden är vår halvätna pizza:p
    pizza för familjen

  • Superbruden 24 april 2008

    Ett bra pizzatips är att lägga på ost och tomatsås och förgrädda i ugnen innan alla ingredienser läggs på. Förgrädda tills osten börjar smälta (mycket ost ska det va). Ta ut pizzan och lägg på alla ingredienser och ännu mera ost ovanpå. Kör in i ugnen igen och grädda klart... MUMSIGT VÄRRE!! (Y)

  • Klingan 24 april 2008

    Som tomatsås använder passerade tomater som jag kryddar med salt, peppar och oregano. Brukar oftast ha skinka och ost på pizzan. Även köttfärssås kan vara gott.

  • frucaos 24 april 2008

    Skrivet av Superbruden den 24 apr 2008

    Ett bra pizzatips är att lägga på ost och tomatsås och förgrädda i ugnen innan alla ingredienser läggs på. Förgrädda tills osten börjar smälta (mycket ost ska det va). Ta ut pizzan och lägg på alla ingredienser och ännu mera ost ovanpå. Kör in i ugnen igen och grädda klart... MUMSIGT VÄRRE!! (Y)


    Inte direkt bantarpizza, men visst låter det gott. :p

  • frucaos 24 april 2008

    Långsam pizzadeg
    bästa pizzadegen - men den kräver lite tålamod! Den gör sig väldigt bra i lite tjockare skick.
    Peppes pizzasås
    Fantastisk pizzasås - också den väl värd mödan.

    Sen har jag en förkärlek till kyckling, pepperonikorv, gorgonzola och soltorkade tomater på pizzan... (L) Och gärna jord- eller cashewnötter.
    När den kommer ur ugnen är det gott att strö på lite rucolablad.

    En annan höjdare är att marinera stora räkor i sweet chilisås och ha dem på pizzan. Då blir det gott med paprika, rödlök, och när den kommer ut - hackad koriander.

  • Babzan 24 april 2008

    Jag tycker att den här färdiglagade pizzadegen, den som man rullar ut och kavllar lite ,fungerar alldeles utmärkt!, dessutom får man ju tomatsåsen med på köpet...
    Vi i familjen bakar alltid tre sorter: vegetarisk med ost och olika kryddor till 15-åriga tösen, hon delar ugnsplåt med sin lillebror som vill ha Opera: Tonfisk och skinka. Till oss andra tre "vuxna" brukar det oftast bli Alassio: ost, massor med bacon, skivade bananbitar, jordnötter och olika kryddor varje gång Jättegott men kanske lite i fetaste laget men vad gör det, det är ju långt till sommaren........:p

  • gottgris 24 april 2008

    God tomatsås som jag brukar göra till hemmagjord pizza. 1 b krossade tomater och 1 hackad lök, salt, peppar, oregano. Låter det småputtra ca 30 min. Som fyllning kan man variera, t.ex kassler/rökt skinka, ananas, ost. Rökt korv är också gott(Y)

  • Okänd 5 maj 2008

    Bland mina recept har jag både pizzadeg och tomatsås. Sedan har jag två egenkomponerade pizzor; Pizza Barbro och Pizza Rankenvägen. Mumsiga båda två :D

  • hen 5 maj 2008

    Vi bakar egen pizzadeg, sen häller var och en på vad de nu vill ha, jag har mestadels, Svamp, majs, ananas om det finns hemma, fetaost, vitlök. povkvännen, ost...kanske lite lök...

  • imse 5 maj 2008

    Jag har några varianter som uppskattas här hemma en med färska champinjoner och en vild pizza.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/04/03/vem-vill-dizza-en-pizza/

  • vaneet 5 maj 2008

    (Y)yo

  • ikah 5 maj 2008

    Lagar min pizza på 25g jäst, 2dl vatten, 2msk olja, 5dl vetemjöl och salt. Den här degen är enkel och lättlagad. Ska jäsa 30 minuter före utbakning.(Y)
    Tomatsåsen gör jag på tomatpure, chilisås och oregano.
    Fyllningen får var och en bestämma.:D

  • lageca 5 maj 2008

    Jag brukar göra såsen av en burk tomatkross och en burk tonfisk. Häller allt i en kastrull och låter det koka upp. Jag smaksätter den med ca 1 msk pizzakrydda. Bred ut såsen och strö över skinkstrimlor och ost.

  • enAnnan 7 maj 2008

    Jag kokar oxå egen tomatsås, oftast. Med mycket kryddor (vitlök), örter och en liten skvätt olja.
    För det första blir det mycket godare och den blir inte lika "blöt" heller som om man använder krossade/hela tomater rakt av.

    På pizzan gillar vi köttfärs och lök och paprika. Gärna mozzarella.
    Och ruccola är mycket godare till än blaskig pizzasallad. :)

  • SaraW 7 maj 2008

    Jag gör en pizzadeg på torrjäst och mjölkpulver som jäser en gång i utkavlat tillstånd. Har speciella pizzaformar i teflon som är jättebra, även om vi kanske inte bakar pizza mer än någon gång per år. Den degen blir lite som pan pizzadeg och ganska krispig på kanterna.
    Tomatsås blir endera kallrörd med tomatpuré, lite olja, lite vinäger och kryddor eller så kokar jag med vitlök, gul lök och krossade tomater. Gärna en skvätt rödvin i och socker för den goda smakens skull.
    Vi fyller med tunt strimlad skinka, ananas, banan och mozzarellaost. Köttfärssås är också gott liksom chèvre och salami. Mums!
    Tror att det blir hemlagad pizza till helgen faktiskt. Det är ju så gott och helt klart värt besväret.

  • vaneet 4 november 2008

    gott:p

  • marianne49 4 november 2008

    Ja brukar köpa den som är färdig som man rullar ut .Iden finnsdet tomatsås sen har ja köttfärssås uppe på det har ja stekt lök sedan stekt bacon sen riven ost jättegott servera med sallad (Y)

  • The_mama97mia 18 november 2008

    Jag älskar egen pizza... Barnen är ju lite förtjusta i köpepizza...
    Har ngn recept på typ PanPizzadeg?
    JAg gör vanlig pizzadeg annars, låter jäsa länge.
    Egen tomatsås, ALbin klagar över stora bitar i tomatkross så ibland kör jag passerade tomater, men jag vill ha både basilika, oregano och ibland timjan i. I såsen.
    Sen som ngn skrev ovan - att ha på lite ost på botten liksom - det är toppen... Bra för en baklängesmiddag?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.