Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pizza

  • Gnurf 19 november 2008

    Även Gnurf kokar egen tomatsås: Passerade tomater, en skvätt tomatpuré, örtsalt, peppar, färsk vitlök, oregano, basilika. Puttra 15 min.

    Vanlig jästdeg på vatten, salt, olivolja, durumvetemjöl.

    Ett tips är att göra dubbel eller trippel sats och frysa in överbliven deg inplastad. Det blir toppenbra, nästan ännu krispigare botten när man gör pizza på fryst deg. Tag fram degen, bort med plastfilmen, lägg på microsäkert mjölat fat och strö lite mjöl ovanpå. Kör på upptining i micron. Praktiskt och raskt går det att fixa till fredagspizzan....(Y)

  • zudette 19 november 2008

    Jag gör en superenkel variant på tomatsås - Pizza är lite grejjit att göra ändå utan att man måste förbereda och koka såsen oxå....

    Min tomatsås på en höft: Blanda tomatpuré, chilisås och/eller ketchup till en härlig röra. Krydda med oregano, basilika och vitlökspeppar (ganska mycket). Numer är en tsk chipotle paste en given ingrediens hos oss som ger lite sting till såsen. Om man vill kan man också använda svartpeppar och färsk vitlök , istället för vitlökspeppar, om du vill ha en tydligare vitlökssmak! - Alltså inget kokande - bara blanda och bre ut över pizzan! Jätteenkelt och jättegott!

    Min favorithemmapizza fyller jag med falukorv, chaminjoner, lök, paprika och ost!!(Y)

  • lollilotta 19 november 2008

    Tycker den pizzadegen som man bara rullar ut och kavlar till är riktigt god. Smeta på tomatsåsen som följer med. Sen är jag barnsligt förtjust i räkor, så fyllningen brukar va skinka räkor och ost. Har även hänt att vi slängt på nån starkare korv. Så gott! Hemmagjord pizza slår köpt. Men man är nog lite bekväm ibland :)

  • marjoh1 19 november 2008

    Tycker det färdiga pizzakitet man köper i affären är snabbt och enkelt, vist är hemlagad pizza det godaste men det kitet är fullt gångbart när man inte känner någon inspiration till det.:)

  • imse 19 november 2008

    En god skogspizza som vi gillar skarpt. Utan tomatsås på.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/11/16/skogspizza/

  • The_mama97mia 19 november 2008

    Gnurf, ditt tips om att frysa in pizzadeg var intressant, men jag förstod inte - kavlar man ut den innan man fryser?
    *tacksam svar här* ¨
    Pizza är någt som de flesta verkar göra...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.