Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pizzasugen

  • Ketronya 3 april 2008

    Vi köper alltid vår pizza, och min favorit heter Bombay och är inbakad med Ost, Banan, Skinka Jordnötter, Mango chutney, Piri-piri och Champinjoner (Y)

    En annan pizza som jag varierar mig med ibland (vi äter inte pizza så ofta) är Azteka med Tomat, Ost, Skinka, Räkor, Jalapeno, Tacokryddmix och Tzatzikisås :p

    Pizza för mig är helg och myskväll men också lite ångest pga det stora kaloriintaget :(

  • enAnnan 3 april 2008

    Vi gör ofta pizza själv.
    Killarna tycker det är gott och jag med.

    Brukar göra en stor sats pizzadeg ibland och fryser in färdigkavlade degar med smörgåspapper emellan, då blir pizza snabbmat på fredagskvällen.
    Kokar egen tomatsås på krossade tomater med massor av vitlök, chili, salt, peppar och lite olivolja.

    Sedan är min favoritfyllning köttfärs, lök och paprika.
    Äldste sonen vill ha räkor och skinka
    yngste blandar efter dagens humör.

    Sedan har vi oftast mozzarella på,
    men ibland vanlig riven ost.

  • zonale 3 april 2008

    Jag gör min pizza själv. Pizzadeg av vatten, olja, jäst och vetemjöl. Jäser och plattar ut i en långpanna med händerna. Enkelt!:) Traditionell tomatsås i botten men sedan är det bara att ha på det man gillar och avsluta med riven ost.(Y)

  • Prima 3 april 2008

    [recept]http://www.matklubben.se/recept/vaerldens_baesta_pizzadeg_17138.html[/recept]

    Jag gör alltid ovanstående recept på pizzadegen, den är kanon, båda saftig och krispig på samma gång.

    Sen orkar jag inte hålla på med tomatsåser och så så vi kör heinz ketchup hemma hos oss, den är kryddig, smakrik och god. Sen kan man fylla pizzan med vad man vill. Här hemma blir det jämt skinka (Läs:kassler) i strimlor, riven ost och _massor_ av oregano. Halva pizzan får ett ananastäcke då det är det bästa maken vet. : ) Men fram med fantasin bara... man kan lägga på vad som helst nästan. Tomat/ketchupen som grund och oreganon som topp är väl basic pizza... annars kan nog innehållet variera oändligt. Något som är väldigt gott på är bacon, fetaost, salami, roccolasallad, samt tonfisk med lök. Mycket mumsigt!

    Som sallad brukar vi oftast göra en vanlig grönsallad med ganska stark vinägrett. Eller om jag får som jag vill så blir det en vitkålssallad. Riv den på rivjärn, har du konserverad strimlad paprika hemma kan du ha lite sånt i. Grovmalen svartpeppar, salt, en liten liten gnutta socker och en stark vinägrett så har du helt plötsligt en supersmarrig pizzasallad med. : ) Lycka till!

  • maggi 3 april 2008

    (Y)Jag gör också min Pizzadeg själv tycker det blir godare. Har ett bra recept på pizza deg i mina
    recept. Favorit fyllningen är skinka,tomat,lite paprika, färska champinjoner och så krydda med oregano. Ochså givetvis en ost som smälter ordentligt. Mums.(Y)

  • pillegnur 3 april 2008

    Vi köpet oftast pizza :p Fredagsmys :) Sambon är totalt insnöad på Bolognese med köttfärs och lök bara :) Jag varierar men en favorit är lokala pizzerians Mamma Mia med köttfärssås, lök, paprika och ägg (H)

  • monel 3 april 2008

    Vi gör oftast själva och då blir det en plåt med panpizza (2 påsar halvfabrikat) med köttfärs kryddad med paprika och cajenne, bacon ev skinka, sparris och champinjoner eller annat gott.

    Köper vi så blir det oftast pizzabulle med kyckling annars kan det bli en inbakad med köttfärs och lite vitlök. Sambon vill gärna ha köttfärs med lök och ägg.

  • jatte 3 april 2008

    Hej alla ni som är sugen på och gillar Pizza, Testa min pizza, jag lovar att den är godare än vilken köpe pizza som helst. Alla som smakat den håller med, från 7år-73 år.
    Kolla adressen
    http://www.matklubben.se/
    recept/pizza_-_godare_faar_du_leta_efter_19908.html
    eller sök mitt recept Pizza- Godare får du leta efter eller i min receptbok.
    Jatte

  • jatte 3 april 2008

    Hej alla ni som är sugen på och gillar Pizza, Testa min pizza, jag lovar att den är godare än vilken köpe pizza som helst. Alla som smakat den håller med, från 7år-73 år.
    Kolla adressen
    http://www.matklubben.se/recept/pizza_-_godare_faar_du_leta_efter_19908.html
    eller sök mitt recept Pizza- Godare får du leta efter eller i min receptbok.
    Jatte

  • Amber 3 april 2008

    Vi gör allt som oftast egen pizza.
    Ett knep som jag fått lära mig e att efter man haft tomatsåsen på botten så lägger man osten före alla andra ingredienser man vill ha på pizzan.

    Den blir då mkt saftigare & godare.

    Kolla hur pizzabagaren gör...osten är före allt utom tomatsåsen =)

  • The_mama97mia 3 april 2008

    Jag ska erkänna att jag ibland köpt färdigt "pizza-kit" med deg och tomatsås. Sen är det bara på med ost o vad man vill. ENkelt.
    Annars gillar jag verkligen hemgjord pizza, mina barn kan protestera tyvärr.

  • lilas 3 april 2008

    Jag gillar "Husets" pizza, med lök, färska tomater, skinka, fläskfilé, vitlök och bearnaisesås.
    Men vi gör även hemmagjord pizza. Då gör vi oftast en vanlig pizzadeg och breder ut tomatpuré på botten. Därefter strör vi på riven ost, sen köttfärssås, tomater, paprika i olika färger och till sist mozzarella.
    På ett barnkalas vi hade fick alla barn en varsin degbit, så ställde vi fram allt man kan tänkas ha på pizza, så fick barnen komponera sina egna pizzor. Ganska mycket kladd att ta reda på men väldigt uppskattat!!:D

  • majamia 3 april 2008

    Jag lägger alltid osten efter tomatsåsen och därefter resten av fyllningen och det blir mkt saftigare, så gör man på pizzerian har jag lärt mig.
    Här blir det nog hemma gjord pizza till kvällsmat idag :D

  • zudette 3 april 2008

    Ett kanske otippat men min absoluta hemmapizzafavorit är en fyllning med falukorv, paprika, lök och champinjoner!!! En mumsig vardagspizza som vi gör då o då när vi vill variera bland korvrätterna!

    Tomatsåsen vill jag också tipsa om - blanda tomatpuré, chilisås och ketchup. Krydda med en ordentlig nypa oregano o basilika, svartpeppar och ev vitlök. brukar ofta använda vitlökspeppar ! smaksatte sist även med chipotle och det blev en hödare! - anger inga mått här utan man får höfta till en portion som passar till mängden pizza! superenkelt!

  • farmoringer 3 april 2008

    Här blir det bara köpepizza. Det är ju när jag vill slippa laga mat som man handlar på pizzerian eler liknande.....

  • imse 3 april 2008

    Vi har precis käkat en med färska champinjoner som stekts i smör och vitlök.
    En annan som vi gillar är Vild pizza som vi bakar i täljstensugnen.
    http://mimmismat.wordpress.com/2008/04/03/vem-vill-dizza-en-pizza/

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.