Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatis

  • christerelof 19 december 2007

    :pJag köper för det mesta King Edward men även en sort som heter Pentland som är en fast och mycket god potatis

  • sundmar 19 december 2007

    Jag har nästan alltid två olika sorters potatis hemma.
    King Edward, för att den är lite mjölig och därför superbra till mos.
    Faxe, för att den är lite fastare och inte kokar sönder lika lätt då jag ska ha kokt potatis... och jättegod att göra klyftpotatis på.


    Det ska vara riktig kris för mig innan jag köper potatis i affären, för då äter jag nästan heller något annat istället. Min potatis köper jag direkt från odlare eller möjligtvis gårdsbutik.

  • mistralwind 19 december 2007

    Önskade att jag kunde handla potatis någonannanstans än butik, men då man bor i lägenhet finns inte så många bra förvaringsställen för potatisen, den vill ju ha det halvkallt, kylskåp är nästan lite för kallt, hellre källarkallt... Lurigt det där!

    Dock, har jag lärt mig, framförallt morötter (vet inte om pot. lika säkert) trivs ypperligt i en låda (helst trä) fylld med sand. Gräv ner dem så håller de hela vintern!

  • princess_ 11 september 2008

    Jag måste säga att jag är såå intresserad av att prova Blå Kongo, men vart hittar man dem? Har inte sett dem i nån affär...nån som vet? jag bor i sthlm...

    mvh Jessie

  • tantdrake 11 september 2008

    Har turen bo där det finns flera bra odlare och deras potatis finns i butiken. Gillar mandeln naturligtvis och Asterix samt Matilda.

  • farmoringer 12 september 2008

    Jag har potatisförsäljare som kommer till dörren hela året med uppehåll 4 månader ungefär. Jag köper bara mandelpotatis. Den är suveränt god. Här i affären i samhället finns det ingen god potatis och den kallas bara för rundpotatis. Finns inget namn på den. Dyr är den också. Just nu kostar potatis i min affär 14:90 kilot för sk vanliga potatis.

  • zonale 12 september 2008

    Jag köper Aterix och King Edward. Förvarar dem svalt men inte i kyl. Köper inte stora partier längre nu när vi bara är 2 i hushållet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.