Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatis

  • kickiekblad 7 augusti 2008

    Vad gör ni för gott på överblivna potais?

  • Jessika 7 augusti 2008

    Potatissallad är ju ett givet tips. Att pressa den och ha i matbröd eller pajskal är ett annat.

  • busan37 7 augusti 2008

    Stekt potatis är ju gott.

  • Falkan 7 augusti 2008

    :pJag älskar potatis och stekt sådan som sagt var är ju underbart gott, tycker jag. Man kan ju oxå göra dillstuvad potatis, mums! Vi satte potatis i vårt lilla land tillsammans med morötter, vårlök,basilika, gräslök och ett stort gäng ringblommor som blev såå vackert mitt i allt! Ringblommsbladen kan man använda till sallad.
    Vh Falkan

  • Annras 7 augusti 2008

    Potatisbullar! Mums! (L)

  • MatAnders 7 augusti 2008

    Jag brukar ha riven kokt i mina köttbullar och stekt förstås, sen är det väldigt gott att dela och pensla på med olivolja och salta och peppra och grilla dom så dom får färg.

  • lilas 7 augusti 2008

    Stekt potatis är ju väldigt gott! Ibland blir det även potatissoppa, eller så mosar jag potatisen med mjölk o lite smör och tillsätter ägg, salt och lite muskot sen klickar jag ner smeten i en stekpanna med lite smör och steker dem på båda sidor som potatisplättar.
    Stuvad potatis är också gott.:)

  • cyan 7 augusti 2008

    Tortilla Española!
    Dvs spansk omelett.. Det är mycket godare än det låter, bara man får till rätt sälta.

  • monac 7 augusti 2008

    Skrivet av cyan den 7 aug 2008

    Tortilla Española!
    Dvs spansk omelett.. Det är mycket godare än det låter, bara man får till rätt sälta.


    Hur gör du den??? :o:)är det typ som baskisk omelett???

    Monac undrar?

  • festmaten 7 augusti 2008

    Jag gör gärna bondomelett, gott o praktiskt att bli av med rester på.

  • K-kristina 7 augusti 2008

    Har jag mycket så gör jag palt eller har jag ej tid så pressar jag den och fryser in för framtida paltbehov. Jag gör oxå tunna potatisplätter att äta med lingonsylt(Y)

  • sommarosol 8 augusti 2008

    Jag brukar skiva den kokta potatisen och läggeri en ugnsform. Sedan smälter jag lite smör och tar i lite sambal oelek i smöret. Detta häller jag över potatisen salta och peppra. Ta lite riven ost och strö på det på potatisen. Ställ in formen i ugnen i cirka 20 min 200gr. Detta är supergott!!!

  • popik 8 augusti 2008

    Skrivet av sommarosol den 8 aug 2008

    Jag brukar skiva den kokta potatisen och läggeri en ugnsform. Sedan smälter jag lite smör och tar i lite sambal oelek i smöret. Detta häller jag över potatisen salta och peppra. Ta lite riven ost och strö på det på potatisen. Ställ in formen i ugnen i cirka 20 min 200gr. Detta är supergott!!!


    Det lät väldigt gott :p

  • ca70 8 augusti 2008

    Skrivet av popik den 8 aug 2008

    Skrivet av sommarosol den 8 aug 2008

    Jag brukar skiva den kokta potatisen och läggeri en ugnsform. Sedan smälter jag lite smör och tar i lite sambal oelek i smöret. Detta häller jag över potatisen salta och peppra. Ta lite riven ost och strö på det på potatisen. Ställ in formen i ugnen i cirka 20 min 200gr. Detta är supergott!!!


    Det lät väldigt gott :p


    Håller med! (Y) Måste jag testa till nån god köttbit

  • anluk 8 augusti 2008

    Jag gör oftast stekt potatis, men även potatissallad är ju gott.

  • cyan 9 augusti 2008

    Egentligen ska man ju inte göra spansk omelett på överbliven kokt potatis, men jag tycker att det funkar utmärkt även om det inte lika gott. Här har du recept!
    Tortilla Española // Spansk omelett

  • Okänd 9 augusti 2008

    Steker den i ugnen eller på spisen,stuvad potatis och lite mer sällan potatissallad.
    Kan inte vara utan potatis,varken kokt eller stekt.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.