Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

potatismos

  • krtek 29 maj 2008

    Kan man koka potatisen och pressa den i förväg och sen ha i smält smör och uppvärmd mjölk och vispa ihop före severing? Blir det lika gott?

  • zudette 29 maj 2008

    Om jag vore du skulle jag göra potatismoset färdigt och sen bara sätta i lite till mjölk och kanske smör när jag värmer på det innnan servering! (Y) Undrar om det blir segt och klibbigt mos annars... jag vet inte???? :'(

  • Smulpajen 29 maj 2008

    Skrivet av krtek den 29 maj 2008

    Kan man koka potatisen och pressa den i förväg och sen ha i smält smör och uppvärmd mjölk och vispa ihop före severing? Blir det lika gott?


    Tycker det låter som det skull funka jättebra!

  • lenajeanette 29 maj 2008

    Tycker att det borde fungera, använd dig av mjölig potatis typ King Edward.
    Tala gärna om hur det går.

  • viskan 30 maj 2008

    Så brukar jag göra "dagen efter" om jag får pressad potatis över efter en middag...
    Man får inte samma konsitens som nytillagad potatismos men det fungerar alldeles utmärkt.
    Använd elvispen bara så du får det riktigt fluffigt.

  • evaldo 30 maj 2008

    Om det nygjorda potatismoset inte ska serveras direkt så värmer jag upp det i mikron och rör om innan servering det brukar funka bra.

  • krtek 2 juni 2008

    Bra, då KAN man göra eget mos även när maten måste bli klar på en minut om man bara fixat det i förväg.

    Tackar!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.