Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

potatismos med fast potatis?

  • Rebeccako 17 januari 2011

    funkar det att göra potatismos på fast potatis? kan man tilläga något för att det ska funka, eller är det katastrof?

    tjingeling:)

  • Cilla71a 17 januari 2011

    Jajamensan, inga problem när jag gör det iaf. Köper alltid fast potatis :) Lycka till!

  • Rebeccako 17 januari 2011

    gööttt!:D

  • Hilmer54 17 januari 2011

    Bästa moset blir på mandelpotatis.

  • Ulrika91 17 januari 2011

    vi köper bara fast potatis och det blir gott mos.

  • Shoutoutloud 17 januari 2011

    bästa tipset för ett lyckat mos.- skala potatisen.- skär i något mindre bitar typ kvartar.- koka i saltat vatten. slå bort kokvattnet när de är färdiga. pressa i potatispress tillbaka i kastrullen, tillsätt brynt smör en äggula eventuell smaksättning typ färska örter och eventuellt lite grädde. blir såå gott.

  • Cilla71a 18 januari 2011

    Jag har alltid lite riven muskotnöt i min potatismos, salt & vitpeppar, en klick smör & lite mjölk & en äggula, mums :)

  • Rebeccako 18 januari 2011

    äggula? åh fan, det ska jag testa, också med muskot!:D

  • Marksten 18 januari 2011

    eller lite vit tryffelolja. Det blir grejor!

  • hargby 18 januari 2011

    Pröva även med lite sirap och en riven vitlöksklyfta

  • boz1965 18 januari 2011

    Det går hur bra som helst att göra mos på fastkokande potatis, t.ex. Asterix. Man ska bara tänka på att inte röra för mkt eftersom mos på fastkokande päror kan få lite "tapetklisterkonsistens" om man arbetar den för hårt.

  • sikaal 18 januari 2011

    Skrivet av boz1965 den 18 jan 2011

    Det går hur bra som helst att göra mos på fastkokande potatis, t.ex. Asterix. Man ska bara tänka på att inte röra för mkt eftersom mos på fastkokande päror kan få lite "tapetklisterkonsistens" om man arbetar den för hårt.


    Så sant som det är sagt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.