Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Proteinrika maträtter för fattig tränande kille

  • GustavE 15 mars 2011

    Hej, första posten här! ;)

    Nu när jag har börjat styrketräna igen så har jag noterat att maten börjar bli väldigt dyr! Jag äter mycket och ofta, och det jag är ute efter är alltså så mycket protein som möjligt. Tyvärr blir det väldigt dyrt i längden (dyrare än själva medlemskapet på gymmet!), så jag hoppas på att ni här skulle kunna ge mig lite bra tips på sjyssta och proteinrika ingredienser/maträtter som inte kostar allt för mycket.

  • sju 15 mars 2011

    Mest protein för pengarna tror jag finns i baljväxter som bönor, ärtor och linser. Linssoppa eller gryta är jättebilligt och gott t.ex.

  • Shoutoutloud 15 mars 2011

    ägg! :DD

  • Erajscha 15 mars 2011

    Linser innehåller cirka 10 procent protein. Ett kokt ägg 12 procent protein. Tonfisk på burk cirka 25 procent protein. Jag röstar för tonfisk på burk med äggröra.

  • kladdfia 15 mars 2011

    Tonfisk och linser är som sagt billigt käk. Annars brukar det ju finnas bra priser på 2 kg kycklingfilé tex Willys. Antar att du äter med 3-4 timmars mellanrum? Du kan ju också byta ut några av måltiderna och göra proteinshakes med proteinpulver, mjölk och några ägg (nån glasskula kan ju också få slinka med). Gymgrossisten brukar ha bra priser om man köper stora mängder (de har ju avbetalning också ;))

  • annalena514 16 mars 2011

    min son tränar med han äter då mycke pasta som han gör köttfärssås till på nötfärs o krossade tomater .. bulgur med stekt kyckling file till .. frukost blir de havregryns gröt med grov macka .. mycke stekta ägg på en skiva bröd o ketchup på+allround krydda de körs till kvällen =)

  • Isia88 21 mars 2011

    omelett, ost med <10% fetthalt, linser och bönor, fisk, kött (fettsnålt)

    Tycker själv det är otroligt gott med ostomelett. Vispar två ägg, river ner <10%ig ost och steker på tills det stelnar; äts med någon sallad vid sidan om. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.