Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept..

  • whackyzyrex 29 juli 2008

    Hejsan!

    Jag skall flytta till oslo inom kort och för första gången i mitt liv börja laga mat på riktigt (mer än bara pasta:p). TÄnkte höra med er om ni har några bra recept ni kan tipsa med. Storkok är det jag kommer att laga och det skall vara billigt med. Tipsa gärna om era favoriter.

    Tack på förhand! :)

  • MatAnders 29 juli 2008

    Köttgrytor är kanon att göra nu i höst när högrev blir billigt, går nästan inte att misslyckas och sen har du i många portioner och att frysa in.(Y)

  • tina62 29 juli 2008

    Sonen bode i Oslo 6 månader, det var mycket dyrt i Norge tyckte han.
    Det blev som du säger mycket storkok.
    Här kommer vad han gjorde:
    Lasange
    Tacopaj
    Falukorv
    Korv
    Köttbullar, köttfärssås
    Grytor
    och då pasta blev det mest i alla fall................

    Lycka Till!

  • Okänd 29 juli 2008

    Gratänger är enkelt och gott och sköter sig självt i ugnen.
    Ugnspannkaka med bacon är enkelt och gott....Går bra att frysa också.
    Jag fyller på med Korvstroganoff,skinksås,stekt kyckling,fileer eller klubbor,mm.
    Jag säger också Lycka till!

  • systeryster 29 juli 2008

    Om du bara vågar kan du nog blanda till vilken gryta som helst och variera med ris potatis eller pasta till.När jag gick på gymnasiet för hundra år sedan hade jag en vän som la till en ny ingridiens i grytan varje dag för att variera sig och det funkade bra för honom.Blev kanske lite konstiga varianter med köttfärs, lök, tomat, paprika, majs ,purjolök , banan ...... På måndagen började han om från början.
    jag har lite vanliga tips åt dig här. Och lycka till!
    Enkel korvgryta med rotfrukter

    Försvenskad carbonara

  • MatAnders 29 juli 2008

    Om du hittar rimmat fläsklägg så är det ofta billigt och jättegott att göra lapskoja (har recept på min sida).

  • systeryster 31 juli 2008

    Glömde tipsa om Konsums Vår kokbok som har följt mig genom livet och nu börjat rämna i småbitar.Beskriver det mesta man vill göra inklusive koka te eller ägg,med spännvidd till avanserade rätter.Be att få den i flyttpresent.(Y)

  • The_mama97mia 31 juli 2008

    Saker jag gärna gör i stora satser:
    Kålpudding
    Lasagne
    tacoköttfärs, bra att frysa in i småportioner o sen bara tina upp.

    Ratatouille
    Kikärtsgryta
    Böngrytor och
    Linssoppa

    Har du möjlighet att handla i SVerige ibland, eler få dom som kommer o hälsar på att langa till dig, så be dom ta med sånt som är extremt dyrt i Norge o billigt i SVerige.
    Typ konserver som man kan ha och förvara i oändlighet, du vet krossade tomtare , bönor, linser, ärtor, m.m. majs etc etc... Fan har dom inget Lidl i Norge förresten?

  • farmoringer 31 juli 2008

    Nu när jag var i Norge på semestern så fick jag reda på att de lagt ne Lidl på flera ställen. Rema 1000 kom istället. Men det är dyrt alltså med svenska pengar mätt. Det enda som var billigt, tyckte jag, var karrékotletter. Det fanns frusna för 29 kronor kilot. Men sen var allt dyrt.

  • monac 31 juli 2008

    gå in på klubben & titta på alla fantastiska sopprecept! Där finns nått för alla smaker!
    p.s. jag har några riktiga höjdare på min sida.
    Lycka till...

  • monac 1 augusti 2008

    soppa= mycket billig mat:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.