Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

recept önskas med Vitkål

  • marielotta 31 augusti 2009

    Tack igen för alla förslag,
    och Janne G....den sidan ska jag kolla in närmre. Tack:)

  • MosterNettan 31 augusti 2009

    Skrivet av mama97mia den 31 aug 2009

    Förresten håller med Disen ovan, just Coleslaw är ju så himla gott på färsk vitkål, gott att ha i mackor, som tillbehör till grillat, som sallad till vad som helst.... jag brukar göra min med lite morot o ananas i med.


    Jag river i gröna äpplen också istf ananas...

  • jimboz 1 september 2009

    Pizzasallad , vårullar, pirogfyllning,kålpudding. kåldolmar...

  • frucaos 1 september 2009

    Fläskpannkaka - serveras med lingonsylt och riven vitkål. Mums. Eller tunna pannkakor med bacon i - också med lingonsylt och vitkål.

    Köttfärssoppa! Gör stor sats och frys in överskottet - den är faktiskt ännu godare när man tinar den tycker jag.
    Till 4 pers - 200 g brynt köttfärs (jag använder nötfärs), 300 g strimlad vitkål, 2 morötter i slantar, 4 -5 tärnade potatisar, 1 l kött- eller grönsaksbuljong, 1 tsk salt, 1-2 tsk mejram eller oregano, 1 knippa persilja. Koka ihop alltsamman (utom persiljan) ca 20 minuter. Klipp persiljan över vid serveringen.

  • enAnnan 2 september 2009

    Jag är tokig i vitkål! Tycker att det är en perfekt råvara.
    Här är två maträtter som vi gör ibland förutom de klassiska..

    Köttfärs- och vitkålsfräs med bulgur

    Kyckling med vitkål och morot

  • marielotta 2 september 2009

    Tack för ni delar med er :)

  • Mistys 2 september 2009

    Har lagt ut en orientalisk gryta som innehåller vitkål. Jättegod(Y)

  • busan37 2 september 2009

    Jag brukar göra en sallad med strimlad vitkål och krossad ananas. Blandas ihop till en krämig konsistens med crème fraiche, smaksätt med lite salt. Mycket gott

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.