Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Röror till bakad potatis

  • fruhagelin 2 oktober 2010

    Är så sugen på bakad potatis till kvälls middag! Någon som har tips på olika röror? Jag och sambon äter inte skaldjur.. Men alla andra tips är välkomna =D

  • kekke46 2 oktober 2010

    Har flera fyllningar till bakad potatis.

    1: 1 dl filmjölk
    ½ vitlöksklyfta, pressad
    chilisås

    2: 1 dl filmjölk
    ½ äpple, tärningar
    1 msk rotselleri, tärningar
    2 msk ättiksgurka, hackad

    3: 1 dl keso
    1 msk kaviar
    2 msk lök, hackade

    Hoppas någon som smakar

  • elleave 2 oktober 2010

    Finns ju massor man kan göra, bara fantasin som sätter gränser :)
    Men här kommer några förslag:

    Grunden är ju eg alltid "kladd" (yoghurt, gräddfil, CF etc) och lite majonäs efter smak sen kan du ha i :

    *Rökt skinka, lite lök, ev lite dijon
    *Tonfisk, citronpeppar och gräslök
    *Grillad kyckling, curry och ev lite mangochutney

    Tacofärs funkar oxå tror jag.

  • MosterNettan 2 oktober 2010

    Jag gör som Elleave, egen röra. Har i lite riven ost i röran också.
    Här får nu några fler varianter:
    Kokt hackat ägg och vanlig rökt kaviar.
    Hackad rökt skinka, krossad ananas och curry
    Hackat rökt kött och pepparotsvisp.

    Använder dessa röror i smörgåstårtor också.

  • chrisq 2 oktober 2010

    (Y) jag älskar ha räkor bacon o rå lök i med massvis med smör kryddar med vitlök o timjan

  • Mistys 2 oktober 2010

    Cremefraiche. mosad avocado, stekt bacon, hackad röd lök, salt och svartpeppar blir en mycket god röra till bakad potatis.

    Även röror med keso som bas blir jättegott. Har man i röran i potatisen när den är riktigt varm smälter faktiskt keson lite och blir jättegod. Vi kör hackad skinka och rödlök samt grillkrydda i vår keso.

  • MosterNettan 2 oktober 2010

    Skrivet av Misty09 den 2 okt 2010

    Cremefraiche. mosad avocado, stekt bacon, hackad röd lök, salt och svartpeppar blir en mycket god röra till bakad potatis.

    Även röror med keso som bas blir jättegott. Har man i röran i potatisen när den är riktigt varm smälter faktiskt keson lite och blir jättegod. Vi kör hackad skinka och rödlök samt grillkrydda i vår keso.



    Skulle kunna tänka mig toppa avocadoröran med några räkor...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.