Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Romantisk middag.

  • Ulrika91 7 oktober 2010

    Jag hade tänkt bjuda min pojkvän på en romantisk middag. Utan att han får veta vad vi ska äta, i förväg.

    Ingen av oss har några allergier och mitt enda krav är att jag aldrig ska ha lagat det förut. (Det är så tråkigt att alltid laga samma så jag vill pröva nytt!!) Ett annat litet krav är möjligtvis att vi är båda studenter och budgeten är väl kanske inte den bästa. Men eftersom detta ska vara en speciell middag så är inte priset ett så stort problem, ibland ska man ju festa till det!!

    Nåväl, jag har redan tänkt mig en förrätt och en efterätt. Skagenkorg
    Smarrig efterrätt
    Nu behöver jag hjälp med en huvudrätt. Har du några tips på vad som skulle passa bra till? Även tips på gott vin/dricka till är uppskattat.

    Har jag valt fel? Har du några andra förslag på förrätt/efterätt så säg till.

  • bigganv 7 oktober 2010

    Finns ett supergott recept på coop.se, parmalindad kärlekskyckling. Kanske passar till en romantisk middag.
    Till den passar Amaronevin utmärkt.
    Till förrätten passar ett vitt vin bra, kanske ett italienskt?

    Lycka till!

  • Ulrika91 8 oktober 2010

    Tack för tipset bigganv!
    Finns det någon mer som har några tips?

  • 7201 8 oktober 2010

    Här kommer mina tips!!! Trots att du redan valt förrätt/efterrätt....I LIKE THIS!!!
    Räk- och avokadosallad
    Pepparsås med cognac såsen är supergod till nått stekt/grillat kött
    SMASKIG EFTERRÄTT
    Jag menar att såsen (CHAMPINJON)passar till nästan vilket kött som helst...........
    LYCKA TILL!!!!!

  • wildlife 9 oktober 2010

    En trerätters kan ju bli ganska så mäktig, så jag brukar vilja ha nåt lite lättare, typ fisk...
    Kanske nån sån här rätt skulle passa?

    Laxfilé med bakad potatis samt ägg- och räkröra

  • Mistys 9 oktober 2010

    Lax- och räkpanna
    jag skulle nog fortsätta med en fisk och skaldjursrätt. Dels för att det passar ihop ( köp ett storpack räkor så blir det billigare) och dels för att man inte blir så där fruktansvärt tung i magen av fisk ( om man ska orka tre rätter ) Sen är ju havets mat romantiskt sägs det ;)Denna rätt är såååå supergod. Går att göra i förväg ( allt utom att lägga ner räkorna) Tagliatelle eller pressad potatis är bäst till och så ett glas vitt. Går att frysa om du mot förmodan får kvar. Så då blir det ju lite mer ekonomiskt.

  • chrisq 9 oktober 2010

    (L) som förrätt stekt leverpastej med champinjonstuvning på ruccolabädd till huvudrätt en bit oxfile med potatisrosor o en whiskysås lite broccoli o en gratinerad tomat med whiskysmör till efterrätt en parfait på kokos o ananastoddy (Y)

  • flingsalt 9 oktober 2010

    Skrivet av chrisn den 9 okt 2010

    (L) som förrätt stekt leverpastej med champinjonstuvning på ruccolabädd till huvudrätt en bit oxfile med potatisrosor o en whiskysås lite broccoli o en gratinerad tomat med whiskysmör till efterrätt en parfait på kokos o ananastoddy (Y)


    Oj vad gott det lät! :) Jag vill ha det.

  • TTJ 9 oktober 2010

    Hej!
    Tänkte tipsa om denna dessert, har inte testat själv men det låter ju passande.....{embarrassed}

    Kärleks dessert

  • chrisq 9 oktober 2010

    Skrivet av flingsalt den 9 okt 2010

    Skrivet av chrisn den 9 okt 2010

    (L) som förrätt stekt leverpastej med champinjonstuvning på ruccolabädd till huvudrätt en bit oxfile med potatisrosor o en whiskysås lite broccoli o en gratinerad tomat med whiskysmör till efterrätt en parfait på kokos o ananastoddy (Y)


    Oj vad gott det lät! :) Jag vill ha det.
    :DD tack för den kommentaren är supergott o enkelt speciellt förrätten är supergod får bara inte vara bredbar leverpastej men fattade du nog testa gärna ha en fin helg \o/

  • TTJ 9 oktober 2010

    Hittade ytterligare ett recept som kanske kan passa till en romantisk middag........(L)

    Romantisk pasta med räkor

  • soccermum 9 oktober 2010

    Är det för sent eller har du inte hunnit bjuda honom ännu? Om inte (eller som tips till en annan gång) så tycker jag denna lätta och relativt billiga samt jättegoda gryta passar fint till de övriga två rätterna du valt. Eller åtminstone till förrätten ;)

    Supergod hummerlax

  • Lilloo 10 oktober 2010

    Säger bara fläskfilé baconbus... Receptet finner du hos Queenie... Receptet gör succe varenda gång...

  • MammaModesty 10 oktober 2010

    Denna rätt är inte jätte dyr att göra då man kan få tag på Fläskfilé billigt... du kan ju minska receptet så det passar till två.. eller 4 då den är lika god dagen efter.. {laugh}

    Fläskfilepanna á la Grekland

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.