Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Romantisk middag

  • Lena 13 januari 2009

    Skulle bli glad om någon på matklubben kunde hjälpa mig. Jag och min man är solo i helgen. Skulle så gärna vilja bjuda han på en romantisk middag. HJÄLP MIG NU SNÄLLA!!(L)(L)

  • softis 13 januari 2009

    Åh va mysigt d låter(L)
    Jag vet inte om d ä så romantiskt men jag skulle nog ta plankstek då,d ä väl inte romantiskt precis men karlar flest gillar ju en rejäl biff så kan man hellre satsa på romantik till för och-eller efterrätt(L)

  • Gourmet-Ia 13 januari 2009

    Till förrätt hade jag nog kunnat tänka mig en gratinerad hummer och till dessert en bit kladdig chokladtårta med jordgubbar som marinerats i lite cocos-likör. Middag Hmmm, det får jag nog fundera på. Jag återkommer =)

  • Judith 13 januari 2009

    Alla karlar jag träffat har vare galna i tex fläskfile, det är gott och lite lyxigt. Kör på nån rejäl krydda, och kanske stark sås till.
    Till efterrätt kan du ha nånting man måste äta med händerna, så kan ni sitta och mata varandra. Mys pys! :p Lycka till!

  • Glitterfia 13 januari 2009

    Laga makens favoritmat.

    En liten blänkare bara:
    Välj inte för tung mat, du vill väl inte att han ska fisa ihop i soffan efteråt utan romantiken ;)

  • Lena 13 januari 2009

    Skrivet av Glitterfia den 13 jan 2009
    Skrattar gott.. Själv klart inte att han ska dö vid soffan
    Laga makens favoritmat.

    En liten blänkare bara:
    Välj inte för tung mat, du vill väl inte att han ska fisa ihop i soffan efteråt utan romantiken ;)

  • Disen 13 januari 2009

    Och glöm inte de levande ljusen, favoritmusiken från stereon, rosenblad på bordet, kärlekslappar och avstängda mobiltelefoner....(L)
    Maten kommer jag till senare...

  • Kirunakocken 13 januari 2009

    jag hade gjort mat som man gör tillsammans, köp en pastamaskin och gör egen spaghetti, alltid roligt att hjälpas åt, dricka lite vin medans man gör pastan och sedan rulla köttbullar ihop, sedan är det dags för Lady & Lufesnmiddag, dvs en stor tallrik med pasta, tända ljus och sedan fixar sig resten av sig självt ;)

  • Ma-Ha 13 januari 2009

    jag har själv gjort basilika kyckling klyftpotatis o kallsås, gillar ni vitlök o kryddor blir det jättegott. gjorde det för att bjuda pojkvännen, suuuupergott blev det!
    har receptet på sidan=)

    Lycka till!

  • Lena 13 januari 2009

    Då ska ja kolla in det låter kanon gott. Tack alla för era fina svar

  • Okänd 13 januari 2009

    Tänk vad skönt!
    En "solohelg", bara ni två.
    Naturligtvis måste det bli en romantisk middag.
    Men att stå vid spisen är ju inte så speciellt romantiskt, eller hur?
    Passa på att lyxa till det i stället, gå ut och ät en god middag!
    Då får ni tid för varandra under dagen.
    Ni väljer en två-rätters middag.
    Desserten ordnar ni själva så den finns färdig när ni kommer hem från restaurangen.
    Varför inte en god pannacotta?

    Men det är klar att det kan vara väldigt romantiskt att laga sina älsklingsrätter tillsammans och bara få vara solo, en hel helg!

    Ha en romantisk helg önskar:
    Janne-G & Lillan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.