Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rydbergs Orientdressing...

  • Svesse60 22 februari 2009

    Sitter och funderar på om man kan göra egen Orientdressing...(L)
    Finns det någon som har prövat? Eller kanske någon som har ett liknande recept? :)
    /Eva

  • farmoringer 22 februari 2009

    Man kan ju säkert göra nåt liknande själv. Du slipper alla E-nummer och tillsatser. Kanske inte håller lika länge då. Men man behöver väl inte göra så mycket utan ofta istället.
    Är bara så bekvämt när man kan handla det..:D

  • Svesse60 22 februari 2009

    Håller med dig "farmoringer", det är jättebekvämt när man kan köpa färdigt. (Y) Men jag tänkte att kanske någon har försökt göra denna dressing någon gång.
    Den är bara såååååååå god! (L)

  • Gnurf 22 februari 2009

    Jag har faktiskt försökt en gång...å det blev lyckat. Men det var 8 år sedan. Dåvarande särbons ungar älskade Orientdressing...å så en gång när det var dags för hamburgare var det slut varvid katastrofen naturligtvis var ett faktum :) Nyckelingrediensen var då för mig finhackad rå gul lök...tror jag slängde ihop det med creme fraiche, majonäs, chilisås, vitlökspulver, salt&peppar (såklart), en dutt chilisås, en skvätt honung. Den råa löken gav den lite skarpa smaken som är i Rydbergs. Tyvärr har jag då inget recept...som vanligt....:D

  • Gnurf 22 februari 2009

    Aj fan...lite bostongurka oxå...det glömde jag i hastigheten....:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.