Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sås till leverbiff?

  • stiina 25 mars 2010

    Hade tänkt laga leverbiff imorgon, men det är inte riktigt uppskattat av alla i familjen. Undrar om någon har något recept på någon "pigg" sås som skulle kunna mildra leversmaken ytterligare?

    Kanske något med sambal oelek?

  • Okänd 25 mars 2010

    Blir glad när någon skall laga maträtter på lever! (Y)
    Den här gjorde jag för ett tag sedan, den blev mycket uppskattad.
    Ett helt nytt recept som inte smakar så mycket lever.
    testa gärna!
    http://www.vt.se/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=5272251&entry=5306155
    Hoppas att ni gillade smakerna.

  • Gnurf 25 mars 2010

    När jag gör leverbiff får de puttra klart i en "gräddig" sås med finstrimlat bacon, purjolök och svamp...(Y)

    Edit: A-Ha du vill ha sambal. Det kan du smaksätta ovanstående sås med, jag brukar köra i klassikern chili, vitlök och ingefära. Lite cross-cooking a la Asien...

  • marwis 25 mars 2010

    Jag gör alltid en brunsås med grädde och lingonsylt!
    Gott gott

  • The_mama97mia 25 mars 2010

    Håller med marwis, en gräddsås med lingon mildrar leversmaken... supergott!

  • jimboz 25 mars 2010

    Jag har alltid hatat Lever tills den dagen jag träffade en tjej och blev frälst (alltså av Levern) inte hennes lever heller för den delen:)

    Synd att jag inte hängde med lite bättre när hon gjorde den...Men hon hade Kapris, bacon, Purjolök, Peppar och sedan grädde vill jag minnas..Grädden är jag osäker på...
    Det var en höjdare måste jag säga...

  • amoz 25 mars 2010

    Oj då jag som tycker att just såsen till leverrätter blir så god så det skulle räcka att äta bara sås och potatis hihi!!!

  • Okänd 26 mars 2010

    Skrivet av amoz den 25 mar 2010

    Oj då jag som tycker att just såsen till leverrätter blir så god så det skulle räcka att äta bara sås och potatis hihi!!!


    Jo han sa så, skärgårdsgubben när han kom hem från fågeljakten utan byte:
    Vad gör välan de, att jag inte fick nåt, det är ju ändå såsen som är godast!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.