Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Såser till kyckling

  • lliilllina 8 januari 2011

    När vi har Stinaskyckling hemma så brukar vi ha in den i ugnen, men sen när den har "gräddat" klart så silar vi skyn ner i en kastrull och sen tillsätter 2,5 dl cremé fraishe, sen låter det puttra i några minuter. Inga mer kryddor behövs, det blir super gott! (Y)

  • frucaos 8 januari 2011

    Ädelostsås är också mums till kyckling!

  • Trollmat 8 januari 2011

    Blanda Oatleys IMat med Mango chutney, låt koka en stund.
    Oslagbar, dessutom mjölkfri!

  • Cilla71a 14 januari 2011

    Ooh, det finns många såser att ha till kyckling men en av mina favoriter är jordnötssås antingen egengjord eller köpt på thairestaurang, köper vi färdiggrillad kyckling så brukar jag ha dippsås till, tex. fresh island. Har vi helstekt kyckling så gör vi brunsås på skyn & reder den. Annars så funkar tzatsiki, curry, sötsur, bearnaisesås, grönpepparsås, café de paris, gräddsås, ädelost, ja, listan kan göras lång :D

  • Annelijo 14 januari 2011

    Grönpepparsås.du tar 1p matlagningsgrädde 1hönsbuljong grönpepparkornsmulade,redning och soja .Koka upp färdigt..Jättegod och passar till det mesta

  • cissihs 14 januari 2011

    Skrivet av lliilllina den 8 jan 2011

    När vi har Stinaskyckling hemma så brukar vi ha in den i ugnen, men sen när den har "gräddat" klart så silar vi skyn ner i en kastrull och sen tillsätter 2,5 dl cremé fraishe, sen låter det puttra i några minuter. Inga mer kryddor behövs, det blir super gott! (Y)


    Brukar jag också göra. Supergott - superenkelt! Tack Stina!

  • Amika 14 januari 2011

    Blanda en burk creme fraiche med en rejäl bit gorgonzola eller någon annan starkt smakande blå eller grön mögelost. Smält ihop dem under omrörning. Pressa i en vitlöksklyfta och smaka av med kinesisk soya.
    Precis hur gott som helst! :)

  • Boboo 23 januari 2011

    Jag brukar göra balsamicosås, med vitlök och honung till grillade eller stekta kycklingfilèer. (Y)
    Det tycker jag är tok gott och lätt, men den funkar kanske inte om man kokar kycklingen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.