Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sirap i rotmos och kålpudding?

  • Okänd 25 november 2007

    Hej igen!Hur många av er brukar ringla över lite sirap på kålpuddingen och röra ner lite i rotmos?Det gör jag.Det lärde min gamla farmor mig och det blir så gott.

  • matvraket 25 november 2007

    jo, min mamma brukar ha sirap på kålpuddingen, men inte i rotmoset. blir det det godare?

  • Okänd 25 november 2007

    (Y)Jajamän.det blir mums med sirapsdutten.:D

  • Lena 25 november 2007

    Ja på kålpudding har jag på sirap...Men inte i rotmos (man kanske ska prova):)

  • e_p_a2000 25 november 2007

    Är det kål med i maten så har jag ofta med sirap också

  • anluk 25 november 2007

    Bryner kålen till kålpuddingen med lite sirap, men till rotmos..........Nja det hoppar jag nog över..Min svåger har alltid sirap till risgrönsgröten men det låter jag bli det oxå.

  • Lilljeppe 25 november 2007

    Jag har sirap i när jag bryner kålen när jag gör kålpudding. Min morfar gör ett litet hål i potatismosbulle och häller sirap i hålet. Sen äter han det som dessert. Jag trodde det var typiskt skånskt att göra så. Har ätit det några gånger när jag var liten och bodde i skåne på sommrarna. Det är faktiskt gott:D

  • LillaJa 26 november 2007

    Jag använder sirap till bruna bönor också...blir mycke godare

  • matvraket 26 november 2007

    Skrivet av matvraket den 25 nov 2007

    jo, min mamma brukar ha sirap på kålpuddingen, men inte i rotmoset. blir det det godare?


    Jag äter inte kålpudding, vilket leder till att jag heller aldrig lagar det.

  • mammis 26 november 2007

    Hmm det låter väldigt intressant det där med
    sirap på rotmoset, det ska ju helt klart
    testas. Och sirap på kålpudding,
    kåldolmar och brunkålen är ett måste:p

  • evaldo 26 november 2007

    Sirap i rotmos har jag aldrig hört, men lite sirap när man steker kålen till kålpuddingen för att få lite mer färg på kålen är vanligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.