Hej någon som kan komma med förslag på vad jag kan bjuda på för middag på lördag ska ha lite kompisar ???Vi bli 4 vuxna o 4 små barn
Nusse19 januari 2009
Jag älskar att bjuda på grytor(dessutom smakar de ju bättre om man lagar till dem dagen innan). Ett av mina favoritrecept är detta http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6134&a=483928.
Minska ner en aning på chilin bara! Den är rejält stark denna grytan, men god som bara den!
Svesse6019 januari 2009
Ett eget recept som jag verkligen kan rekommendera!
En pannacotta till efterrätt är inte helt fel!
Lycka Till!
jimboz19 januari 2009
Jag brukar alltid bjuda på mig själv...:'(
Nusse19 januari 2009
Skrivet av jimboz den 19 jan 2009
NinaGustafsson19 januari 2009
Hej:)
Jag har ett jätte bra recept på en chipslåda.
Tänkte eftersom det va barn som skulle med också så ska det ju vara en maträtt som även dem kan tycka om.
Jag gjorde detta på ett kalas nyss och det blev väldigt lyckat, de 2 barnen som är kräsna och inte äter mycket om det inte är marrängtårta, åt som små hästar båda två. Alla älskade det!
Har även en jättegod gryta som också är väldigt enkel och smidig. Margaretas frestelse heter den, om du har lust att kika på det.
Jag kan även rekomendera receptet på den ljusakladdkakan som jag har, SUPERGOD! :D
jimboz19 januari 2009
Skrivet av Nusse den 19 jan 2009
Är du mumsigt god då?:p
Kanske inte lika mumsig som en musselsoppa med hummer stjärtar och vitt vin, glass med marräng, dämpad belysning och romantisk musik...MEN inte långt ifrån.... :p
Monika4619 januari 2009
Skrivet av jungfruhelena den 19 jan 2009
Hej någon som kan komma med förslag på vad jag kan bjuda på för middag på lördag ska ha lite kompisar ???Vi bli 4 vuxna o 4 små barn
Varför inte bjuda på: (Y) http://www.matklubben.se/recept/flaeskfilegryta_á_la_monika_49255.html (Y)
Den är jättegod och man kan göra mycket i förväg om man vill. (Y):D
Eva219 januari 2009
Skrivet av jungfruhelena den 19 jan 2009
Hej jungfruhelena!
Jag har ett gott och enkelt förslag till din bjudning,
Tacogratäng. En väninna bjöd mig på det för några år
sedan och det är jättegott.
För 8 personer behöver du:
700 g nötfärs
1 gul lök
1 röd paprika
1 grön paprika
1 tsk chilipulver
5 dl lätt crème fraiche
1 påse nachochips
olja/ smör till stekning
1 påse riven tacoost
Arbetsgång.
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Stek färsen på medelhög värme och tillsätt
chilipulvret.
3. Skala och skiva löken fint och låt den steka med.
4. Skölj, ansa och skiva paprikorna.
5. Tag fram en ugnssäker form och lägg i nötfärsen.
6. Bred över crème fraichen och lägg på paprikorna.
7. Fördela nachochipsen över och strö slutligen
tacoosten över.
8. Gratinera i mitten av ugnen i 30 minuter.
Servera om Du vill en grönsallad, gräddfil och tacosås till.
Hoppas att Du finner på något gott recept till helgen.
Med vänliga hälsningar Eva2
Jag måste få tipsa om det här..... Jättegott med en fräsch sallad till! Till barnen kan du ta av en del av köttfärsen och låta dem äta vanliga tacos om det passar bättre!
Och till slut pricken över i:et, en enkel och otroligt god pannacotta som kan göras dagen innan och endast garneras med grädde och några hallon vid serveringen. Pannacotta med Center
LaJefa20 januari 2009
Här kommer två enkla recept. Kan ju minska lite (eller utesluta) på chili och jalapeno. Min åtta åriga dotter älskar denna soppa. Efterrätten är super enkel, väldigt uppskattad av både vuxna och barn. Mexikansk tacosoppa Marshmallow paj
Jessika20 januari 2009
Det här har jag gjort massor med gånger. Lätt att göra och jättegott. Servera med ris eller någon god potatis.
Jag älskar att bjuda på grytor(dessutom smakar de ju bättre om man lagar till dem dagen innan). Ett av mina favoritrecept är detta http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6134&a=483928.
Minska ner en aning på chilin bara! Den är rejält stark denna grytan, men god som bara den!
Ett eget recept som jag verkligen kan rekommendera!
Fläskfilé med höjdarsås
En pannacotta till efterrätt är inte helt fel!
Lycka Till!
Hej:)
Jag har ett jätte bra recept på en chipslåda.
Tänkte eftersom det va barn som skulle med också så ska det ju vara en maträtt som även dem kan tycka om.
Jag gjorde detta på ett kalas nyss och det blev väldigt lyckat, de 2 barnen som är kräsna och inte äter mycket om det inte är marrängtårta, åt som små hästar båda två. Alla älskade det!
Har även en jättegod gryta som också är väldigt enkel och smidig. Margaretas frestelse heter den, om du har lust att kika på det.
Jag kan även rekomendera receptet på den ljusakladdkakan som jag har, SUPERGOD! :D
Är du mumsigt god då?:p
Kanske inte lika mumsig som en musselsoppa med hummer stjärtar och vitt vin, glass med marräng, dämpad belysning och romantisk musik...MEN inte långt ifrån.... :p
Varför inte bjuda på: (Y) http://www.matklubben.se/recept/flaeskfilegryta_á_la_monika_49255.html (Y)
Den är jättegod och man kan göra mycket i förväg om man vill. (Y):D
Hej jungfruhelena!
Jag har ett gott och enkelt förslag till din bjudning,
Tacogratäng. En väninna bjöd mig på det för några år
sedan och det är jättegott.
För 8 personer behöver du:
700 g nötfärs
1 gul lök
1 röd paprika
1 grön paprika
1 tsk chilipulver
5 dl lätt crème fraiche
1 påse nachochips
olja/ smör till stekning
1 påse riven tacoost
Arbetsgång.
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Stek färsen på medelhög värme och tillsätt
chilipulvret.
3. Skala och skiva löken fint och låt den steka med.
4. Skölj, ansa och skiva paprikorna.
5. Tag fram en ugnssäker form och lägg i nötfärsen.
6. Bred över crème fraichen och lägg på paprikorna.
7. Fördela nachochipsen över och strö slutligen
tacoosten över.
8. Gratinera i mitten av ugnen i 30 minuter.
Servera om Du vill en grönsallad, gräddfil och tacosås till.
Hoppas att Du finner på något gott recept till helgen.
Med vänliga hälsningar Eva2
Mina tips
Fläskfilégryta à la Ulrika
Gillar barnen kycklig är denna enkel.
Mammas enkla kycklingfilé i ugn
(Vispa ned cf mellan kycklingbitarna)
Fläskfilé brukar alltid gå hem - Här är en variant
Fläskfilé med lök- och champinjonröra
och till efterrätt kanske
Persikor under mandeltäcke
Skrivet av Nusse den 19 jan 2009
Hej
Jag måste få tipsa om det här..... Jättegott med en fräsch sallad till! Till barnen kan du ta av en del av köttfärsen och låta dem äta vanliga tacos om det passar bättre!
Mina Enchiladas
Mina förslag är:
En enkel kycklingrätt, mina syskonbarn älskar denna rätt.
Kyckling i rödvinssås
Barn brukar tycka om curry, så här är en enkel och god fläskfilé rätt.
Exotisk fläskytterfilé med ris
Och till slut pricken över i:et, en enkel och otroligt god pannacotta som kan göras dagen innan och endast garneras med grädde och några hallon vid serveringen.
Pannacotta med Center
Här kommer två enkla recept. Kan ju minska lite (eller utesluta) på chili och jalapeno. Min åtta åriga dotter älskar denna soppa. Efterrätten är super enkel, väldigt uppskattad av både vuxna och barn.
Mexikansk tacosoppa
Marshmallow paj
Det här har jag gjort massor med gånger. Lätt att göra och jättegott. Servera med ris eller någon god potatis.
Fläskfilé med baconfyllning
eller baconlindad kycklinfile med kokt eller klyftpotatis.
Någon form av pannacotta till efterrätt.
Jag hade gjort någon slags buffe... tex tacos eller liknande... då kan ju alla ta vad dom vill och vad dom tycker om..
Det här tycker jag blir så gott
Kotlett provencal
Eller smördegsinbakad fläskfilé, klyftpotatis och
Enkel Madeirasås
Efterrätt en Gino med vaniljglass
Glömde denna favorit. Gjorde den till uppesittarkvällen. Oj, så alla åt.......
Inbakad kassler
[/recept]59086/recept]
DETTA ÄR JÄTTEGOTT OCH LÄTT, FÖRBEREDS KVÄLLEN INNAN. GÅR HEM HOS BÅDE VUXNA OCH BARN.