Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Slut på idéer!

  • Meela 21 december 2010

    Hej, jag vet inte vad jag ska göra får mat. jag är trött på allt, skulle bli super glad om någon kan tipsa mig om något gott, lättlagat och inte allt för "konstigt"/annorlunda.

    Inget med köttfärs tack och inte allt för dyrt :)

  • Cassiopeya 21 december 2010

    Sök på kassler så kommer det upp massor med goda, enkla och billiga recept =)

    Rotfrukter är också gott, kolla in mina ugnsbakade rotsaker med italiensk smak, mums!

    Soppa är smarrigt och lätt, tomatsoppa är en favorit.

    Gör en krämig pastasås, blanda med pasta, lägg i en ungssäker form och toppa med riven ost. Gratinera i ugn 225 grader ca 15 minuter, smaskens :p

  • kattgnag 21 december 2010

    Vad kan tänkas vara "gott" för dig? För mig är det mesta med köttfärs gott, t.ex :)
    Korv Stroganoff är supergott och superlätt och går superfort. Menar den stroganoffen med gräddfil i.
    Ugnspannkaka?
    "Ketchupfisk i ugn"?
    Tomatsoppa med pasta?
    Åt vilket håll i matväg ligger ditt tänk? Lite svårt att ge tips rakt av. Ge gärna lite riktningar ;)

  • Zeldasmatte 21 december 2010

    Caesarkyckling... (Y)

    Pasta Carbonara...

    Kyckling, tzatsiki och potatisklyftor...

    makaronipudding...

    Kolla andras kokböcker så får du säkert inspiration... (Y)

  • Berta 21 december 2010

    Ta ett sejpaket 400g, tina såpass att du kan dela det i bitar och stek i smör tills nästan genomstekt.
    Salta och peppra, gärna citronpeppar.
    Häll på någon dl grädde och en dl mjölk. Låt puttra några minuter.
    Skiva potatis, morötter och palsternacka som snabbt kokar mjuka i en kastrull. En liten klick smör i det och du har en jättegod snabb måltid.
    {dance}

  • soccermum 21 december 2010

    Först skulle jag tipsa dig om att kolla in tråden "sist provat recept" eller liknande-massa tips och för det mesta kommentarer om huruvida det var gott eller inte :)

    Sedan vill jag tipsa om denna i mitt tycke supergoda pastasås:
    Kassler- och champinjonsås till pasta

  • chrisq 21 december 2010

    (Y)himmelska grytan härinne slår allt o går lika bra med billig fläskyterfile

  • AnkiBerglund 26 december 2010

    Ett tips som jag fått som jag tycker fungerar är att bestämma att en dag har man soppdag, en dag kyckling, en annan fisk osv. Då begränsar man mängden att välja mellan och det kan vara enklare att "komma på" vad man ska göra. Funkar bra hos oss. Lycka till :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.