Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smaksatt Creme fraiche

  • Gourmet-Ia 21 augusti 2008

    Idag ska vi äta örtjärpar och i receptet ska det vara smaksatt creme fraiche med rosmarin och vitlök. Hittar inte den i affären längre. Någon som vet, om den är borttagen ur sortimentet, eller om den fortfarande finns att köpa. Var ett tag sedan jag tillagade detta recept.

    Idag fick jag smaksätta creme fraichen själv, och jag tror nog att det blir precis lika bra (Hoppas jag i alla fall) :D

  • Gourmet-Ia 22 augusti 2008

    :( Ingen som vet om den är borttagen ur sortimentet???

    I allafall skulle det inte vara hela världen. Järparna och såsen blev garanterat godare med min egna smaksatta creme fraiche(Y)

    Får nog anteckna det i mitt recept...

  • ikah 22 augusti 2008

    Var in på arlas hemsida men där fanns den inte med i sortimentet så de har säkert plockat bort den då:(
    Det var väl den som hade lila färg på burken tycks jag minnas.

  • redd 23 augusti 2008

    Tycker personligen att det är ett otyg att använda halvfabrikat som smaksata Creme fraice eller andra "nya" produkter.
    Gärna som tipps för att förenkla men skulle andrig få för mig att lägga med det som ingrediens..

  • Lilloo 23 augusti 2008

    Jobbar i butik och har aldrig hört talats om denna produkt.

  • farmoringer 13 september 2008

    Vilket mejeri kom den ifrån?

  • anluk 13 september 2008

    Rosmarin vitlök är väl från skånemejeriet, var inne på deras hemsida och där fanns den tydligen inte kvar. Synd för den använde jag mig av ibland.

  • farmoringer 13 september 2008

    Okej då vet jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.