Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SMALMAT!

  • alindalinda 6 januari 2011

    Hej mkare! Jag sitter just nu och hamstrar på mig viktväktarrecept etc, då jag har en i min närhet som behöver äta lite lättare samt gå ned i vikt.
    Efter ett tag inser jag att de flesta maträtterna liknar varandra.
    (kassler, kyckling med tillbehör/sås)
    Så! Nu vill jag ha lite hjälp utav er, länka gärna in bra "bantarmat" i denna tråd, så vore jag mycket tacksam!
    Personen i fråga äter inte soppa, men annars vad som helst.
    På gott och ont!

  • farmoringer 6 januari 2011

    Hej!
    Om du skriver viktväktarrecept i sökrutan på recept så får du fram många recept. Kanske det finns nåt som passar där för dig?

  • alindalinda 6 januari 2011

    det är precis det jag gjort, och insett att jag vill ha mer än bara kyckling och kassler-recept.

  • Okänd 6 januari 2011

    förslag på vad du vill ha. Jag har massor med böcker. tom. desserter.

  • Okänd 6 januari 2011

    http://matglad.webs.com/

    Där finner du 493 st recept, hoppas nåt passar.

  • Mistys 6 januari 2011

    http://www.viktvaktarna.se/food/index.aspx

    Deras hemsida innehåller en del recept samt fix och trix ;)

  • svengelsk 6 januari 2011

    Fin här på matklubben har många nyttiga recept och anger ofta kalorierna.

  • Ulrika91 6 januari 2011

    Jag har inga länkar tyvärr, men lite tips :)
    Bulgur är ett fint (och supergott!!!) subsitut till vitt ris och pasta. Även quinoa är bra.

    Lax har en del kalorier men är en väldigt bra, god och enkel fisk att tillaga och variera.
    Torsk är kalorifattigt och bra.
    Tonfisk är en jättebra fisk!

    Till frukost är ju ägg väldigt bra, lite kalorier för mkt mättnad och protein.

    Broccoli och spenat är nyttiga grönsaker med mycket fibrer, vitaminer osv.

    På det jag rabblat här (som bara är en minimal del av bra mat) så kan man laga massor av rätter: Som bulgursallad med broccoli och lax. Tonfiskröra med ägg och grönsaker. Torskgryta med massor av kryddor och broccoli serverat till quinoa.

  • [email protected] 9 januari 2011

    Skrivet av alindalinda den 6 jan 2011

    Hej mkare! Jag sitter just nu och hamstrar på mig viktväktarrecept etc, då jag har en i min närhet som behöver äta lite lättare samt gå ned i vikt.
    Efter ett tag inser jag att de flesta maträtterna liknar varandra.
    (kassler, kyckling med tillbehör/sås)
    Så! Nu vill jag ha lite hjälp utav er, länka gärna in bra "bantarmat" i denna tråd, så vore jag mycket tacksam!
    Personen i fråga äter inte soppa, men annars vad som helst.
    På gott och ont!

  • Marksten 9 januari 2011

    Fattar inte detta. Väger normalt på sommaren när jag jobbar som hårdast, ca77kg. Går alltid upp på vintern när jag har semester till 82-85 kg. Men i år efter 1,5 månaders semester jul och nyår, väger jag ca 78 kg. ???? Varför...jag steker allt i smör (fast jag gör ghee) inga lättprodukter alls. Riktig vispgrädde istället för matlagningsgrädde som jag alltid kört med. Fet creme fraishe m.m.

    Jag fattar ingentig?!!!!

  • Okänd 9 januari 2011

    Jag tror man lurar kroppen med alla dessa lättprodukter. Blir kroppen berövad på fett tar den igen det på nått annat istället.
    Jag har gått över till smör att steka i nu.
    Kan va att man orkar mera om man får i sig energin som fettet ger också.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.