Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

smörgåstårta pris?

  • marielotta 4 september 2009

    Hej
    Är sååå sugen på att göra smörgåstårta. Har aldrig provat.
    Skulle vara tacksam om någon har pris på vad en stor sådan kan kosta, och även en som "bara" räcker till familjen en fredagkväll...
    Glömde ju....räkor och lax önskar jag ha i.
    Hälsn. Lotta

  • bullmamsing 4 september 2009

    Hej!
    Har ingen riktig koll på priset på smörgåstårtor, men ett litet tips är att istället för att använda formbröd så tar man polarbröd eller hönökaka som man köper i halvmånar. Gott och smidigt när man slipper skära bort kanterna på formbrödet., sen får man en fin rund tårta! Lycka till!:)
    Mvh Annika

  • Erajscha 4 september 2009

    Det beror ju på vad du köper för räkor (kan ju kosta allt från 40 spänn för en påse frysta räkor med skal till hundra spänn för fina skalade räkor) , vad laxen kostar just nu och så. Gör en ingredienslista så kan du ju räkna ut vad det går på.

  • rysjo 4 september 2009

    Hejsan!
    En liten "familje" tårta kostar runt 200:- att beställa (6-8 bitar) och en riktigt stor ca 600:- (20-24 bitar)
    Det brukar inte bli så jätte mycket billigare att göra själv men fördelen är att men kan använda vilka ingredienser man känner för. Kolla runt lite vad konditorierna har i sina och utgå därifrån, så brukar jag göra. håller med om att det blir super bra med hönekaka men man får då fukta brödet innan så det inte blir tort.
    Maria

  • chrisq 4 september 2009

    Jag gör en lyxig tårta för 12-15 pers för ca 500- 600 kr beroende på pris på lax o räkor just då men den är enorm o så god till bara familjen går den på ca 170kr (Y)

  • The_mama97mia 4 september 2009

    Baka egen botten:
    Smörgåstårtebröd

    Smörgåstårta

    Jag tycker det här sättet är rätt billigt, som Erajscha sa så beror det ju på vad du kan få för pris på räkor m.m.
    Smaskens är det i a f.

  • marielotta 4 september 2009

    Tack för tips och recept.

  • Amandia 4 september 2009

    Ohh precis vad jag satt och funderade på. Jag fyller år nästa vecka och har planerat att göra en smörgåstårta. Man äter det så sällan och det är ju sååååå gott. Tackar för tipsen mamma97mia. :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.