Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabb lagad middag?

  • sponte 3 september 2009

    Jag lagar mat tre gånger i veckan och jag undrar om det finns några snabba recept för nu börjar det bli lite utav samma mat hela tiden jag lagar:)

  • The_mama97mia 3 september 2009

    Kolla in tråden Vad blir det till middag.... där finns hur mkt tips som helst. Sen fanns det en tråd till som handlade om tråkiga vardag eller nåt. Kort sagt detta finns mkt tips om i andra tidigare trådar, sök på Matprat

  • anluk 3 september 2009

    Vill bara säga att va kul att du en 14-årig kille ställer upp och lagar maten 3 dagar i veckan. har en 14-årig tonårstjej här hemma och hon skulle aldrig komma på tanken. Verkligen heder åt dig:)

  • Mistys 3 september 2009

    Superimponerad är vad jag är(Y). Skulle inte få min son att ställa sig vid spisen frivilligt. Vet inte vilka sorts maträtter du brukar laga. Kanske kan du skriva det så blir det lättare att tipsa om några andra. Åter igen impad är vad jag är :)

  • sponte 5 september 2009

    Jag brukar laga paj, köttbullar, korvstroganoff, hemmgjord pizza eller spagetti med köttfärssås

    Men vad är det med att jag bara är 14 och lagar mycket mat:o

  • Okänd 5 september 2009

    Skrivet av sponte den 5 sep 2009

    Jag brukar laga paj, köttbullar, korvstroganoff, hemmgjord pizza eller spagetti med köttfärssås

    Men vad är det med att jag bara är 14 och lagar mycket mat:o


    Precis, vad är det för märkligt med det?
    Mat är ju halva födan sägs det!
    Den andra hälften kommer så småningom!
    Snabba maträtter finns hur mycket som helst här på MK, det är bara att leta.
    Kommer du att satsa på mat som yrke en gång i tiden tror du?
    Lycka ill!

  • marielotta 5 september 2009

    Hej,
    tycker också det är kul med nya recept...Hinner inte prova alla som jag lägger till i min kokbok här på MK.
    Kycklingryta
    Räkpanna med curry

  • Okänd 5 september 2009

    Här skall du få ett recept som väldigt många hämtat, det kanske inte är så snabblagat men det är ett toppenrecept!

    Dansk fläskkotlett

    (Y)

  • farmoringer 5 september 2009

    Längst upp på vänster sida under "matsedel" Finns som du kan klicka på populära, snabba och smala rätter. Du kanske kan få lite tips på snabba sidan där också..

  • sponte 5 september 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 5 sep 2009

    Skrivet av sponte den 5 sep 2009

    Jag brukar laga paj, köttbullar, korvstroganoff, hemmgjord pizza eller spagetti med köttfärssås

    Men vad är det med att jag bara är 14 och lagar mycket mat:o


    Precis, vad är det för märkligt med det?
    Mat är ju halva födan sägs det!
    Den andra hälften kommer så småningom!
    Snabba maträtter finns hur mycket som helst här på MK, det är bara att leta.
    Kommer du att satsa på mat som yrke en gång i tiden tror du?
    Lycka ill!


    Jag vet inte vad jag ska satsa på ännu men kanske blir det kock eller liknade.

  • flumhum 5 september 2009

    2 kytckling filer
    2 paprikor
    purjolök - ungefär halva
    salt & peppar
    Curry i egen mängd.
    kyckling buljong
    5 dl cream freach

    skär kycklingen i träningar och bryn den. hacka purjolöken och fräs med kycklingen

    Sätt på pasta eller ris

    Blanda i kryddorna och låt steka en stund, häll i cream freachen och hacka i paprikan låt puttra tills kycklingen är genom stekt.
    Servera :D

    enkelt och snabbt

  • Mistys 5 september 2009

    Köttfärscurry med olika tillbehör gillar vi i vår familj och alla kan variera som dom tycker. Fort går det också.
    500 gr köttfärs steks smuligt som när man gör köttfärssås.
    Tillsätt 400 gr passerade tomater, 1 buljongtärning, 2 dl vatten och 1 msk curry. Låt småkoka några minuter.
    Skär upp banan och mango i bitar. Lägg det i olika skålar. Lägg också upp jordnötter, rostad cocos,rostade solrosfrön och russin. Ja man kan ta det man gillar och skippa det andra. Avocado, ananas och melon i bitar passar också till. Servera med kokt ris. Jättegott,enkelt och snabbt (Y)

  • gimmiahug 5 september 2009

    En ständigt återkommande snabbis hos oss är svamppasta, där såsen blir klar under tiden pastan kokar; man fräser skivad svamp (ett par handfullar per person) i en kastrull och när den vätskat sig ordentligt slår man på grädde, salt och cayennepeppar samt river ner parmesanost och låter koka ihop. Såsen ska vara ganska tunn så att den inte klibbar ihop medan man äter den; detta är supergott om än lite av en kaloribomb.

    En annan rätt som kräver väldigt lite arbetsinsats är kyckling, potatis och grönsaker i ugn, det tar ju en stund i ugnen men själva jobbet är gjort på tio minuter! Man kryddar kycklingben med vad man gillar och lägger i en form, i en annan form lägger man potatis i småbitar och grönsaker (paprika, lök, zucchini, morot, palsternacka... vad man gillar) i lite större bitar, slår över olivolja, salt och peppar - sedan in med rubbet i ugnen (225 kanske) i 35-45 minuter.

    Soppa är ofta snabblagat - kolla runt bland recepten här inne så hittar du säkert något som passar... likadant med fisk! Ofta ugnssteker vi lax tillsammans med små tomater på kvist, och gör potatismos kryddat med massvis av hackad basilika, supergott! Det tar en halvtimme allt som allt. Jisses vad hungrig jag blir....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.