Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabb och god vardagsmat

  • camillaf14 8 oktober 2007

    Jag sitter här och skriver veckans matsedel för vår familj. Jag försöker göra en sån för att underlätta vardagen. Dessutom enklare när man veckohandlar.
    Men jag har så svårt att hitta relativt snabb och god vardagsmat. Lätt att man fastnar i köttfärssås, korv i ugn och fiskpinnar... (N)

    Är det någon därute som har lite roliga recept över så blir jag oerhört tacksam!

    (Y)

  • 8 oktober 2007

    Gör en dubbelsats av köttfärssåsen och vips, så har du grunden för en Risotto. du behöver bara koka riset och blanda i köttfärssåsen och grönsaker. Risotton är färdig. Går bra med 5 minuters ris.

  • camillaf14 8 oktober 2007

    Tack, ska testa det! :D

  • ThomasP 8 oktober 2007

    Jag brukar också göra dubbelsats köttfärssås men jag gör lasange som jag tar fram senare(Lägger den i frysen)//Mvh Thomas

  • Lilljeppe 8 oktober 2007

    Testa hawaii grytan som finns hos Jessika. Kanon god och lätt att göra. Ungarna älskade den.

  • ThomasP 9 oktober 2007

    Jag fick reda på ett enkelt recept på köttfärslimpa idag av min jaktkompis. Blanda blåbands löksoppa med köttfärsen lägg i en sockerkaksform avlång fyrkantig. Vet ej hur länge och hur varmt men jag skulle gissa på 175C och 25-30 min i ugnen men det kan man ju testa med en termometer // Thomas:)

  • mariad 9 oktober 2007

    Eller en chili con carne av köttfärssåsen?

    Av köttfärs kan man ju göra så mycket, som biffar som du kan smaksätta i det oändliga, med oliver, chili, soltorkade tomater...

    Om ni tycker om fisk har jag det enklaste av allt - skär lite blandade grönsaker, lägg på ett par torskfiléer, krydda med citronpeppar & salt, ringla över lite citronolja och in i ugnen. Klart!

    Glöm ej heller råris, couscous, bönor, bulgur & nudlar, bra, enkel & snabb mat!

  • MatAnders 10 oktober 2007

    Skulle kunna rekomendera mitt recept karre i ris lätt & snabbt o gott.

  • camillaf14 10 oktober 2007

    Hej alla matvänner!

    Tack snälla för alla goa´ och snabba recept (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.