Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabbfråga.....

  • Prima 27 augusti 2008

    Ska man ha sås till kålpudding???? :)

    Första gången jag gör det faktiskt, idag... (H)

  • farmoringer 27 augusti 2008

    Ja absolut ska du ha sås till..

  • enAnnan 27 augusti 2008

    Ja brun-, grädd- eller skysås.
    Mums. :)

  • Prima 27 augusti 2008

    okej o då använder jag skyn som blir till puddingen antar jag :)

    Åhåhåååå vad gott det ska bli :)

  • bernit 27 augusti 2008

    Skrivet av Prima den 27 aug 2008

    okej o då använder jag skyn som blir till puddingen antar jag :)

    Åhåhåååå vad gott det ska bli :)


    använd skyn och ev. gör en sås av den.
    Min salig mor hade alltid lite socker eller ljus sirap i kålen - det har jag tageit över i min kålpudding - det gör skillnad !!!

  • farmoringer 27 augusti 2008

    Just precis, använg skyn...(Y) mmm så sugen jag blev....

  • Prima 27 augusti 2008

    Bernit: Japp jag har sirap i - lätt! : )
    Farmor Inger: Gissa hur gott det luktar här hemma just nu... potatisen är just klar, ska bara ha ihop såsen nu med :)

    Namnam! :p

  • busan37 27 augusti 2008

    Jag har alltid gräddsås till kålpudding (Y)

  • Prima 27 augusti 2008

    Gräddsås blev det - och gissa hur gott det blev alltihopa!!? :)

    Nöjd!

  • farmoringer 27 augusti 2008

    Jag kan gissa hur gott det blev...Mmmm, får nog göra det när gubbern far iväg på älgjakt sedan. Han äter inte kålpuddning nämligen..

  • markus 27 augusti 2008

    Bra nog gott... Sirapen gör underverk. Nån form av sås och rårörda lingon... Mmmm

  • anluk 27 augusti 2008

    Alltid så av skyn som blir i kålpuddingen + grädde (av valfri fetthalt). Hade det i lördags. Är så himla gott!!!!!

  • monac 27 augusti 2008

    Skrivet av markus den 27 aug 2008

    Bra nog gott... Sirapen gör underverk. Nån form av sås och rårörda lingon... Mmmm


    håller med...rårörda lingon ska det vara till!(Y)

  • evaldo 27 augusti 2008

    Visst ska det vara sås till kålpuddingen. En brunsås och kokt potatis samt lingonsylt.

  • evaldo 27 augusti 2008

    Visst ska det vara sås till kålpuddingen. En brunsås och kokt potatis samt lingonsylt.

  • evaldo 27 augusti 2008

    Visst ska det vara sås till kålpuddingen. En brunsås och kokt potatis samt lingonsylt.

  • Prima 28 augusti 2008

    Skrivet av farmoringer den 27 aug 2008

    Jag kan gissa hur gott det blev...Mmmm, får nog göra det när gubbern far iväg på älgjakt sedan. Han äter inte kålpuddning nämligen..


    Jasså, vilken tråkmåns :) Hihi
    Mina barn var väl inte överförtjusta men jag o maken, oj vad vi gillade detta :) Det kommer jag def göra fler gånger...

  • Prima 28 augusti 2008

    Skrivet av evaldo den 27 aug 2008

    Visst ska det vara sås till kålpuddingen. En brunsås och kokt potatis samt lingonsylt.


    Precis så blev det. Tog matlagningsgrädde till såsen och det behövdes knappt några kryddor efter att ha hält i skyn. Lite lite svartpeppar och fond. Fruktansvärt gott. Är redan sugen på detta igen, men då ska jag göra mer så jag kan sätta i mej lite mera :)

  • busan37 28 augusti 2008

    Nu blev jag också sugen (Y)

  • kickiekblad 30 augusti 2008

    mmm va gott vi har alltid sås till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.