Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabbfråga.....

  • ditolina 12 september 2008

    Jag har aldrig ätit med sås eller pärer till, bara lingonsylt.
    Men jag har heller aldrig lagat kålpudding själv utan bara ätit svärmors.
    Är det den som är ris, vitkål och köttfärs i?

  • Annras 12 september 2008

    Jag gör alltid kålpudding på brunkål som jag har i frysen sedan i julas. Men det är väl bara skåningar som har brunkål på julbordet?

  • farmoringer 12 september 2008

    När jag jobbade i Varberg så hade jag jobbarkompisar som hade det till jul...Brunkålen alltså..

  • zonale 12 september 2008

    Älskar kål av olika sorter. Gör alltid rödkål till jul men det låter gott med brunkål också. Någon som har ett bra recept kanske??:)

  • ChristerC 12 september 2008

    En lingongräddsås, det är ett måste....

  • festmaten 12 september 2008

    Visst blir man ibland så där riktigt sugen på kålpudding!!!
    Synd bara att det luktar "apa" i huset när kålen skall brynas:'( därför bryner jag flera satser på en gång, passar på nu när kålen är billig. Så fryser jag in det i tomma rendiskade mjölkförpackningar.
    Väldigt praktiskt, dels luktar inte kålen ut i frysen, och så går det ju så snabbt att få in kålouddingen i ugnen!!!

  • LillaJa 12 september 2008

    TIPS ...ställ en kopp med ättika i vid spisen, så försvinner lukten av kålen.

    Jösses vad jag blev sugen !

  • festmaten 12 september 2008

    Skrivet av LillaJa den 12 sep 2008

    TIPS ...ställ en kopp med ättika i vid spisen, så försvinner lukten av kålen.

    Jösses vad jag blev sugen !


    Tack för tipset! Det måsta jag testa nästa gång.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.