Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabblagat efter dagis

  • Miau 16 november 2008

    Jag behöver hjälp med snabblagad mat till middag. Jag hämtar barnen (3 och 1½ år) efter jobbet och är hemma vid 17-tiden. Barnen är trötta och hungriga och samma problem uppstår varje dag: Vad ska vi äta??? Det börjar bli lite trist med grillkorv och färdiga köttbullar... Är det någon som har tips och förslag på vad jag och barnen ska äta som går jättesnabbt att laga?

  • kickiekblad 16 november 2008

    Omelett köttfärspaj :D

  • The_mama97mia 16 november 2008

    med risk för att låta både präktig och trist, när jag vet att jag måste ha mat färdigt supersnabbt efter jobb/skola så är det bästa att ha färdigt i kylen, bara att värma. På helgerna brukar jag laga rätt mkt mat. Bra att ha färdigt hemma till både mellis o kvällis är stekta pannkakor, köttfärssås o pasta, kokt potatis, om vi har ätit tacos gör jag soppa på resterna av tacos.
    Det kanske inte var det här du menade.
    Annat vi gör ibland som är himla snabbt är blodpudding o bacon....
    Att ha en skål med vitkålssallad i kylen är också kanon, passar till det mesta.

  • farmoringer 16 november 2008

    Jag har lärt mig att göra köttfärsröror med olika smak. Går också fort. En variant är som sagt att tillaga dan innan så det bara är till att värma nästa gång..

  • boz1965 16 november 2008

    Ta en för- eller eftermiddag i veckan att laga ordentlig mat och frys in portionsvis, sen är det bara att stoppa in det i micken några minuter när du ska ha det. Tänk bara på att kokt potatis inte är så lämpligt att frysa in då det blir en grynig konsistens. Välj hellre ris eller pasta.

  • permat 16 november 2008

    FÄRDIG CREMEFRAICE!

    Finns inget smidigare. Stek fisk,kyckling eller vad du vill häll på valfri smaksatt cremefraice (ännu bättre,creme bonjuor) tillsätt nånting mer om du vill det ex majs eller lök.
    Koka pasta,potatis eller för potatis och grönsaker i ugn!
    Går på 15 min! Bra, lätt och framförallt hur gott som helst!

    Annars gåt ju sånt som pannkaka i ugn eller vanlig,krabbelurer,köttfärssås mm ganska fort o göra det med.

  • MatAnders 16 november 2008

    Korv stroganoff e lätt och snabbt att göra.

  • MissBi 16 november 2008

    Kika in h os mig och pröva min Nyttiga favoritsnabbpasta
    Bättre mat kan du inte få till dig och barnen!

  • ANNGUS1 16 november 2008

    Skrivet av permat den 16 nov 2008

    FÄRDIG CREMEFRAICE!

    Finns inget smidigare. Stek fisk,kyckling eller vad du vill häll på valfri smaksatt cremefraice (ännu bättre,creme bonjuor) tillsätt nånting mer om du vill det ex majs eller lök.
    Koka pasta,potatis eller för potatis och grönsaker i ugn!
    Går på 15 min! Bra, lätt och framförallt hur gott som helst!

    Annars gåt ju sånt som pannkaka i ugn eller vanlig,krabbelurer,köttfärssås mm ganska fort o göra det med.


    VAd är krabbelurer för något ??????

  • boz1965 16 november 2008

    Skrivet av ANNGUS1 den 16 nov 2008

    Skrivet av permat den 16 nov 2008

    FÄRDIG CREMEFRAICE!

    Finns inget smidigare. Stek fisk,kyckling eller vad du vill häll på valfri smaksatt cremefraice (ännu bättre,creme bonjuor) tillsätt nånting mer om du vill det ex majs eller lök.
    Koka pasta,potatis eller för potatis och grönsaker i ugn!
    Går på 15 min! Bra, lätt och framförallt hur gott som helst!

    Annars gåt ju sånt som pannkaka i ugn eller vanlig,krabbelurer,köttfärssås mm ganska fort o göra det med.


    VAd är krabbelurer för något ??????


    http://hem.passagen.se/lenjoh/bakning/krabbelu.htm

  • Ducati 16 november 2008

    Har inte provat Krabbelurer själv men fått recept från grabbens dagis. (Myyyycket länge sedan. :D) Typ av pannkakor

  • monicadanell 17 november 2008

    Taco concarne taco chips och en sallad:)

  • MrsC 17 november 2008

    Gott och väldig enkel att tillaga:

    Bacon Lasagne

  • MrsC 17 november 2008

    ...oxå gott och lätt:

    Den godaste korvgratängen

  • MrsC 17 november 2008

    ...det här kanske skulle passa:

    Fiskbullsgratäng

  • MrsC 17 november 2008

    Gillar man Kalles kaviar så:

    Fiskgratäng med Kalles kaviar

  • Miau 17 november 2008

    Tack för alla tips! Ska genast börja testa om det går hem hos barnen. :D

  • MrsC 17 november 2008

    Stoppa i vad barnen tycker om:

    Italiensk spaghettiomelett

  • LEDIVO 17 november 2008

    Skrivet av boz1965 den 16 nov 2008

    Skrivet av ANNGUS1 den 16 nov 2008

    Skrivet av permat den 16 nov 2008

    FÄRDIG CREMEFRAICE!

    Finns inget smidigare. Stek fisk,kyckling eller vad du vill häll på valfri smaksatt cremefraice (ännu bättre,creme bonjuor) tillsätt nånting mer om du vill det ex majs eller lök.
    Koka pasta,potatis eller för potatis och grönsaker i ugn!
    Går på 15 min! Bra, lätt och framförallt hur gott som helst!

    Annars gåt ju sånt som pannkaka i ugn eller vanlig,krabbelurer,köttfärssås mm ganska fort o göra det med.


    VAd är krabbelurer för något ??????


    http://hem.passagen.se/lenjoh/bakning/krabbelu.htm

  • MrsC 17 november 2008

    Krabbelurer

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.