Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabbt och lätt med blandfärs, TACK!

  • finelinan 17 januari 2011

    Tips på snabb- och lättlagad middag med blandfärs. Det ska passa både vuxna och barn, och inte vara köttfärssås eller köttbullar.

    Tack på förhand!

  • The_mama97mia 17 januari 2011

    Mama Mias köttfärskebab

    det här är lite annorlunda färsrecept med mkt smak.

  • Rebeccako 17 januari 2011

    köttfärslimpa
    järpar
    köttfärsgratäng

  • Rebeccako 17 januari 2011

    och kanske det snabbaste och enklaste: Stekt köttfärs med makaroner med ketchup och citronpeppar! Det var en favorit när jag var liten!

  • Cilla71a 17 januari 2011

    Currybullar, himla gott, gör en köttbullsmet som du sen klickar i en kastrull med kokande vtn + en buljongtärning, sen gör du en bottenredning & späder med buljongen, kokar ris & kokta morötter till. Mina barn älskar det & även vi vuxna tycker det är gott.

    Biff med lök, kokt potatis

    Köttfärsgratäng med pasta, varva köttfärssås & pasta, slå på bechamelsås & riven ost & i i ugnen tills det blir varmt & fått fin färg.

    Grönpepparbiffar, med kokt ris eller pressad potatis & grönpepparsås

  • EmelieMA 17 januari 2011

    tacopotatis gratäng (:
    köp eller gör egen potatis gratäng och lägg i botten på en form, sen tar du tacoköttfärsen över det och överst potatisgratäng igen (:
    de är jätte gott och jätta smidigt om man köper gratängen färdig (:

  • Wombat04 17 januari 2011

    Köttfärssoppa med morot och potatis, underbart gott!

  • The_mama97mia 17 januari 2011

    Pasta och köttfärsgratäng med bearnaisesås för nötfärs men funkar med blandfärs med

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.