Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabbt,lätt,mycket

  • gittan65 9 juli 2008

    Skall flytta och har en massa flytthjälp som behöver mat under dagen.
    Skulle behöva få ett recept på något som går att förbereda dagen innan och att det går att göra storkok. Har inte tid att stå vid spisen på flyttdagen.
    uppskattar alla ideer och all hjälp:'(

  • tilda 9 juli 2008

    Grytor eller gratänger funkar nog bäst.

  • Ingan 9 juli 2008

    Chili con carne gillar dom flesta.:)

  • zudette 9 juli 2008

    Nu när det är sommar kankse en sallad kan passa bra! Kall mat till varma flyttare....!!:p

    Gör en grönsallad med pasta, kalla köttbullar och/eller nån korv, färska champinjoner, ägg, ärtskidor, tomat, gurka, majs osv, osv.... vad helst du vill och tycker är gott! Köttbullarna och pastan gör att den kan bli riktigt matig! Ett tips är också att skippa dressingen och servera keso till istället - då blir det ännu mer matigt! - Ha gärna ett gott färskt mjukt bröd, gärna grovt, till också så tror jag du mättar alla magar!

    Sallad är lätt att förberada kvällen innan och förvara i nån stor gryta om du saknar eller packat ner passande skålar!!!!

    LYCKA TILL med flytten!

  • irrevirre 9 juli 2008

    Skrivet av Ingan den 9 jul 2008

    Chili con carne gillar dom flesta.:)


    Jag håller med! Har själv lagat det vid flytt. Allt i en stor gryta och så bröd till. Kan det blir enklare?

  • sonja55 9 juli 2008

    Korvgryta går fort att laga och lätt att värma upp

    Korvgryta

    Pappas korvgryta

  • MammaIrene 9 juli 2008

    Kycklingfileér som är gjorda i ugnen o sedan äts kalla o med tillhörande potatissallad är ju gott, o med bara hackad gurka o tomat till är det lätt att bara plocka fram ur kylen...

  • systeryster 9 juli 2008

    Jag gjorde ett par lasagnformar när vi flyttade.Var uppskattat och gick åt, med lite sallad till.

  • 10 juli 2008

    Tror på kall mat såhär på sommaren, har du tid att baka piroger innan? Jag vet att det finns flera recept här, och dom brukar man kunna äta kalla också. Dom kladdar inte, man kan stå sitta lite hur som helst och dom mättar bra. Jag läste ett recept en gång, att i Skottland bakade de in hackade äpplen och russin i ena endan av pirogen , så började man äta i andra ändan och fick det söta som efterrätt. Det var gruvarbetarna som brukade ha sånna piroger. Det skulle jag prova. Kan tyvärr inte länka till recept.
    Lycka till med flytten!!!

  • evaldo 10 juli 2008

    Prova med att blanda i kokosflignor i smeten, det tycker jag blir gott.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.