Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söker ett recept!

  • WallinAndreasson 9 juni 2009

    Hej.

    Undrar om det finns någon som känner igen denna maträtt och vet vart jag kan hitta receptet.
    En vegetarisk gryta med vitkål och stora vita bönor. Dom två ingredienserna är jag helt säker på. Vet ni vilken det är!!?:D Skämt å sido, borde varit typ krossade tomater i också. Den var väldigt god. Ingen stark utstickande smak. Jag åt den med typ vitt lantbröd. Minns dock inte om det stod i receptet som tips att ha till grytan!

    Någon som har en klocka som ringer!!?

    Med vänliga hälsningar

    Johanna

  • knacken 9 juni 2009

    Ett förslag
    kan det möjligen vara Minestrone med vita bönor????

  • WallinAndreasson 9 juni 2009

    Hm, nja tror inte det. Minestrone är väl mer soppa och med pasta i eller har jag fel!? Inget av dom i denna mer gryta jag gjorde iaf.

  • farmoringer 9 juni 2009

    Jag vet inte heller vad du söker egentligen men hittade den här. Den är med kikärtor och vitkål..

    INDISK SÖTSUR GRYTA (4 port.) TOP
    250 g vitkål * 1 liten purjo * 1 röd paprika * 1 morot * 1 äpple * 1 banan * 1 msk olja * 2 dl buljong * 4 dl kokta kikärter * ½ tsk ingefära * ½ tsk koriander * 2 hackade vitlöksklyftor * 1 msk Tamari (eller Shoyu) * 1 msk äppelcidervinäger * 1 msk kokosflingor * ½ tsk Garam masala * 3 msk mandelörtsalt TOP
    Strimla kål, purjo och paprika. Skiva moroten. Skär frukten i småbitar. Fräs kål och morot i oljan i 1 minut på svag värme. Tillsätt paprika och purjo, fräs 1 minut till. Koka upp buljongen och häll över fräset. Tillsätt äpple, banan, kikärter, ingefära, koriander och vitlök. Koka i 20 minuter. Tillsätt Tamari, vinäger, salt, hackad mandel, kokos och Garam masala. TOP

  • stepp567 9 juni 2009

    Skrivet av farmoringer den 9 jun 2009

    Jag vet inte heller vad du söker egentligen men hittade den här. Den är med kikärtor och vitkål..

    INDISK SÖTSUR GRYTA (4 port.) TOP
    250 g vitkål * 1 liten purjo * 1 röd paprika * 1 morot * 1 äpple * 1 banan * 1 msk olja * 2 dl buljong * 4 dl kokta kikärter * ½ tsk ingefära * ½ tsk koriander * 2 hackade vitlöksklyftor * 1 msk Tamari (eller Shoyu) * 1 msk äppelcidervinäger * 1 msk kokosflingor * ½ tsk Garam masala * 3 msk mandelörtsalt TOP
    Strimla kål, purjo och paprika. Skiva moroten. Skär frukten i småbitar. Fräs kål och morot i oljan i 1 minut på svag värme. Tillsätt paprika och purjo, fräs 1 minut till. Koka upp buljongen och häll över fräset. Tillsätt äpple, banan, kikärter, ingefära, koriander och vitlök. Koka i 20 minuter. Tillsätt Tamari, vinäger, salt, hackad mandel, kokos och Garam masala. TOP

    Låter Gott! Tror jag ska pröva det imorgon(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.